NEXT DAY
" YOONA , KALAU YOONA NAK TIDUR , MASUKLAH DALAM BILIK . " TEGUR KAI KEPADA YOONA APABILA MELIHAT WAJAH YOONA BERTAMBAH KUSAM . MATANYA NYA PULA HITAM SEPERTI MATA PANDA .
" TAK , YOONA TAK MENGANTUK " KATA YOONA LAGI .
" YOONA..... "
" OPPA , YOONA OKEY . YOONA TAK AKAN TIDUR SELAGI TIADA PERKEMBAGAN APA APA BERKAITAN MEREKA . " KATA YOONA DENGAN TEGAS.
KAI PULA MEMUTUSKAN UNTUK BERHENTI . DIA TAHU , KALAU YOONA SUDAH BERTEKAD , TIADA SIAPA YANG MAMPU MENGUBAHNYA . KEMUDIAN TIBA TIBA TAEHYUN MENJERIT MEMANGGIL MEREKA SEMUA.
" AKU DAH JUMPA ! "
SEBAIK SAHAJA MENDENGAR TAEHYUN BERKATA SEDEMIKIAN , SEMUA MEREKA MENUJU KE ARAH TAEHYUN. BEGITU JUGA DENGAN YOONA.
" OPPA JUMPA APA ? " YOONA BERGEGAS BERTANYA KEPADA TAEHYUN .
TAEHYUN MENUNJUKKAN GAMBAR SEORANG LELAKI YANG BERPAKAIN SERBA HITAM MENUTUPI SEGALA BADAN TERMASUK KEPALA. YANG TERDEDAH CUMALAH LENGANNYA KERANA DIA MEMAKAI BAJU BERLENGAN PENDEK .
" KENAPA DENGAN GAMBAR NIE ? " TANYA KAI PULA . DIA MASIH BELUM MEMAHAMI APA YANG HENDAK DISAMPAIKAN TAEHYUN.
KEMUDIAN , TAEHYUN MENGECILAKAN GAMBAR TERSEBUT MENUJU KE ARAH LENGAN SEBELAH KANAN LELAKI TERSEBUT . KELIHATAN TATU BERBENTUK BULAN PENUH DI LENGAN LELAKI TERSEBUT .
" TATU NIE ...... "
BELUM SEMPAT BEOMGYUM MENGHABISKAN KATANYA , KAI MENYAMPUK LAGI .
" TATU ONEUS ! "
KEMUDIAN SEMUA MEREKA TERKEJUT KECUALI TAEHYUN . MANAKALA YOONA CUBA UNTUK TIDAK PERCAYA .
" MAKSUD KAU , TU ONEUS ? " TANYA YEONJUN LAGI. KEMUDIAN TAEHYUN MENGANGGUKAN KEPALANYA .
" MA MAKSUDNYA , O ONEUS TU ABANG KANDUNG YOONA ? " TANYA YOONA INGIN KEPASTIAN . KEMUDIAN SEKALI LAGI TAEHYUN MENGANGGUKAN.
" JAP ,JAP , APA MAKSUD KAU TUNJUK GAMBAR NIE ? " TANYA SOOBIN PULA . DIA MASIH KELIRU .
" OKEY , NIE GAMBAR MERUPAKAN TANDA KUMPULAN ONEUS . SETIAP DARIPADA MEREKA MEMPUNYAI TANDA NIE DEKAT LENGAN KANAN SEBAGAI TANDA MEREKA AHLI KUMPULAN ONEUS. " TERANG TAEHYUN.
" OKEY , FAHAM. LEPAS TU ? " TANYA KAU LAGI .
" NIE GAMBAR YANG AKU DAPAT , SEBELUM KAPAL TERBANG YANG DINAIKI ONEUS DENGAN MUM YOONA , ADA SEORANG LELAKI BERPAKAIN SERBA HITAM MEMASUKI KAPAL TERBANG ITU . DAN CUBA TEKA , APA YANG KORANG NAMPAK DALAN VIDEO NIE ? " TAEHYUN BERTANYA KEMUDIAN DIA BERMAINKAN SATU VIDEO KEPADA MEREKA.
KINI , SEMUA MEREKA FOKUS MELIHAT KE ARAH VIDEO YANG DITUNJUKKAN TAEHYUN . BEBERAPA KALI MEREKA MEMERHATI VIDEO TERSEBUT NAMUN AKHIRNYA SOOBIN MENANGKAP SESUATU .
" JAP , KAU BERHENTI DULU DEKAT LELAKI TU . " ARAH SOOBIN . KEMUDIAN TAEHYUN MEMBERHENTIKAN VIDEO TERSEBUT . GAMBAR TERSEBUT MENUNJUKKAN GAMBAR SEORANG LELAKI BERPAKAIN SERBA LENGAN DENGAN BAJU BERLENGAN PENDEK KEMUDIAN....
" TATU TU TATU ONEUS BUKAN ? " TANYA SOOBIN PULA .
" BINGO HYUNG! " DENGAN OABTAS TAEHYUN MENYAHUT .
" JAP, JAP , MAKSUD KAU NIE SALAH SEORANG DARIPADA ONEUS ? HYUNG FIKIR LOGIK , NIE KAN KAPAL TERBANG DIORANG JADI MEMANG LOGIKLAH DIA MASUK SITU . " KATA BEOMGYUM LAGI .
" BETUL , TAPI MASA TU , TARIKH TU SEHARI SEBELUM PENERBANGAN . MACAM MANA DIA BOLEH PERGI KE KAPAL TERBANG ITU SESUKA HATI ? " SOAL TAEHYUN LAGI .
" MELAINKAN ADA ORANG TOLONG DIA ? " TEBAK BEOMGYUM LAGI .
YOU ARE READING
New Family
AcciónNOTE : STORY WRITE IN (BM) BAHASA MELAYU YOONA MENDAPAT BERITA MENGEJUT DARIPADA AYAHNYA BAHAWA DIA AKAN BERKAHWIN DENGAN SEORANG WANITA . TAMBAH MENGEJUTJAN BAHAWA WANITA TERSEBUT MEMPUNYAI ANAK LELAKI . BUKAN SEORANG TETAPI 7 ORANG .