159 9 0
                                    

UNKNOWN POV

" OPPA ! OPPA PERGI MANA ? PUAS YOONA CARI TAU . " KATA YOONA KEPADA LEEDO.

" YOONA SAYANG , KAMI SEMUA TIDAK PERGI KEMANA MANA . KAMI ADA DISINI BERSAMA YOONA . " BALAS LEEDO SAMBIL TERSENYUM LEMBUT KEPADA YOONA.

" TIPU ! YOONA CARI OPPA TAPI TAK JUMPA . " BENTAK YOONA DENGAN MANJA .

" ALAH ALAH , COMEL BETUL ADIK KITA NIE HYUNG . " KATA XION LALU MEMICIT PIPI YOONA . YOONA MULAI MENARIK MUKA .

" YOONA , KAMI TAK AKAN TINGGALKAN YOONA SENDIRI OKEY ? KALAU YOONA RINDU , BOLEH JUMPA KAMI OKEY ? " SAMBUNG HWANWOONG KEPADA YOONA . YOONA MULAI KELIRU DENGAN KATA HEANWOONG .

" YOONA SAYANG , LEPAS NIE , YOONA KENA JAGA DIRI SENDIRI TAU . YOONA TAK BOLEH BERGANTUNG KEPADA OPPA , MUM DENGAN DAD LAGI OKEY ? " KATA LEEDO LEBIH KEPADA MEMUJUK DAN MENASIHATI . YOONA KETIKA ITU MASIH KELIRU DAN CUBA MENTAFSIR APA YANG CUBA DISAMPAIKAN OLEH ABANGNYA ITU.

" YOONA KENA BERHATI HATI SEBAB LEPAS NIE , OPPA TAK AKAN MAMPU UNTUK LINDUNGI YOONA SEPERTI DULU . " CELAH SEEHO PULA SAMBIL MEMBELAI YOONA .

" OPPA , KENAPA KATA MACAM TU ? " YOONA MULAI CUAK APABILA MELIHAT REAKSI MEREKA SEMUA . ENTAH KENAPA TETIPI DIA BERASA TAKUT KEHILANGAN MEREKA .

" YOONA , INGAT PESANAN KAMI TAU . JAGA DIRI . KAMI KENE PERGI DULU. APA APA PUN , YOONA KENA SABAR, KUAT DAN TABAH . OPPA SEMUA TAHU YOONA KUAT. " NASIHAT LEEDO LAGI.

" TAPI , OPPA NAK PERGI MANA ? " PERTANYAAN YOONA TIDAK DIJAWAB TETAPI MEREKA SEKADAR TERSENYUM.

NAMUN, TIBA TIBA , KELIBAT MEREKA MULAI HILANG SEDIKIT DEMI SEDIKIT MEMBUATKAN YOONA MENJERIT.

" OPPA ? "

YOONA CUBA UNTUK MEMEGANG JARI JEMARI MEREKA NAMUN GAGAL . BAYANGAN MEREKA MULAI HILANG SEDIKIT DEMI SEDIKIT DAN MEMBUATKAN YOONA SEMAKIN GELISAH .

" OPPA ! OPPA PERGI MANA ? OPPA DAH JANJI TAK AKAN TINGGALKAN YOONA . OPPA ! " YOONA MULAI MENITISKAN AIR MATANYA . NAMUN, AKHIRNYA BAYANG MEREKA HILANG DARI PANDANGAN .

" OPPA ! " JERIT YOONA LALU YOONA TERBANGUN DARI MIMPI . YOONA MEMERHATI AKAN KEADDAN SEKELILING RUPANYA , DIA BERADA DI DALAM BILIKNYA SENDIRI. DIA MIMPI RUPANYA. PELUH DI DAHI , YOONA LAP SEDIKIT . WALAPUN BILIKNYA MEMPUNYAI PENGHAWA DINGIN NAMUN ENTAH KENAPA DIA BERASA PANAS .

TIBA TIBA , PINTU BILIKNYA TERBUKA DAN YOONA TERKEJUT KERANA SEMUA ABANG TIRINYA MEMANDANG KE ARAHNYA .

" YOONA...... " KATA JUNGKOOK NAMU DIA TIDAK BERJAYA MENGHABISKAN KATA KATANYA .YOONA MULAI CUAK DENGAN REAKSI MEREKA.

" OPPA JUNGKOOK , KENAPA NIE ? " YOONA BERTANYA NAMUN JUNGKOOK ENGGAN MENGHABISKAN AYATNYA.

" OPPA JIMIN .... " YOONA MEMANDANG KE ARAH JIMIN NAMUN PANDANGANNYA JUGA TURUT SAYU .

" OPPA , KENAPA NIE ?! " KATA YOONA SEDIKIT KERAS . KEMUDIAN JHOPE DENGAN BERANI MAJU KE HADAPAN DAN MEMELUK YOONA .

" YOONA , KAMI HARAP YOONA BOLEH SABAR . " KATA JHOPE.

YOONA KETIKA ITU SUDAH MULAI BERASA BERDEBAR BEDAR.  DALAN HATINYA , DIA BERHARAP BUKAN KHABAR BURUK YANG DIA TERIMA.

" DAD DENGAN MOMMY ........ " KATA JHOPE LAGI NAMUN BERHENTI.

YOONA MEMANDANG KE ARAH JHOPE APBILA MENDENGAR KATA JHOPE .

" KE KENAPA DENGAN DAD ?! " YOONA MULAI RASA CUAK .

" YOONA .... SABAR ..... " PUJUK JHOPE LAGI NAMUN YOONA MULAI MERONTA .

" KENAPA DENGAN DAD ?! BERITAHU CEPAT ! "

New FamilyWhere stories live. Discover now