𝓟𝓻𝓸𝓵𝓸𝓸𝓰

69 8 18
                                    

Eind zomer 1862

De storm kwam als een ijzeren deken tevoorschijn. Nog net voor de flits.
Ze gilde zijn naam. De tranen staan haar in de ogen. 'Nee!' riep ze, terwijl ze haar passen versnelde. Ze probeerde nog eens zijn naam te roepen. Het lukte niet door de pijnlijke brok in haar keel. Vanbinnen was ze ijskoud. Paniek overspoelde haar, tegelijkertijd hurkte ze bij haar geliefde. Haar geliefde die gewond op het grasveldje lag. 

De regen maakte deze hele situatie nog erger dan het was. Het weer kon echt een nare emotie zijn die bij mensen knaagde. 

Hij wilde nog iets zeggen. Het lukte niet. Bloed spijbelde uit zijn mond.
Haar vingers trilde, terwijl de tranen over haar wangen rolde.
Het bloed van de schotwond verspreidde een uitweg. Zijn hand lag op zijn borst. Precies bij zijn hart dat steeds langzamer leek te kloppen.
'Ga, niet weg, ga alsjeblieft niet weg,' klonk ze schor, ze trilde van het snikken.
Ze had gewild dat ze een gave had om hem te helen. Hoewel ze veel geleerd had van Marie Laveau was het op dit moment niet mogelijk. Haar hart verstokte wanneer haar leven van zijn geliefde steeds meer afnam.
Haar vingers zaten onder zijn bloed. Een deel van het bloed stroomde met de grondregen mee richting een plasje van het veld. 

Ze draaide zich om. Nog steeds verbaast dat de boosdoener van dit alles nog steeds hier stond. Degene die haar geliefde neergeschoten had. Hoe durfde hij!
Woede golfde door haar heen.
Ze staarde precies in zijn emotieloze blauwe ogen. Wrok gevoelens bruiste in haar op.
'Jij monster! Hier zal je voor boeten!'

Haar gezicht werd nat. Of het nog steeds van de tranen kwam of het weer wist ze niet zeker van. Vanbinnen was ze net als de stille storm die groter werd.
'Waar sta jij daar nog? Kom mee, zoon,' klonk de stem van haar grootste vijand. De groene ogen die tevoorschijn kwam.
'Hoe zit het met haar?'
'Ze zal toch alles kwijtraken dat ze als slavin moet gaan leven.'
De koude blauwe ogen kruiste niet meer de hare.
Ze zullen er niet ongestraft mee wegkomen, vooral zijn zoon niet!

The Mysterious BoysWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu