Hoi allemaal. Ik ben het, Gwyrthe. Maar noem me Elena. Bill is nu al bijna een jaar weg. Ik heb inmiddels al een maand bij Meredith gelogeerd. Sinds afgelopen twee maanden ben ik weer bij mama en papa, maar we hebben een maand al niets meer van Bill gehoord. Ik ben van school gewisseld en ben nu 13. Ik zit bij een stelletje gekken in de klas en heb gewoon geen vrienden. Ik ben gezakt met school, want ik hou het niet vol. Ik wil weten hoe het met Bill gaat.
Op dit moment zit ik op de WC op school. School is al lang afgelopen. Ik zit in een hoekje vlak voor de douches. Helaas hebben we die en dat is gewoon het toppunt van vies. De deur zwaait open en er staat een meisje met blonde haren. Ik heb zelf bruine haren, maar wat maakt dat nou uit. Haar ogen zijn groen en ze staat in de deuropening en kijkt me verbaasd aan. 'Gwyrthe? Wat doe jij nou hier? School is al lang uit!' zegt ze. Het is Lyia. Ze zit in mijn klas. Ze gooit haar tas op de grond en komt naast me zitten. 'Zou je me Elena kunnen noemen? Ik heb een beetje een hekel aan de naam Gwyrthe!' zeg ik. Ze trekt haar wenkbrauwen omhoog. 'Een hekel aan je eigen naam? Prima, maar ik noem je Lena!' zegt ze en ze grijnst. 'Wat doe je nog hier?' vraagt ze, maar voordat ik antwoordt kan geven, zwaait de deur nog een keer open.
Dit keer staat er iemand anders. Het is een jongen met knalroze haren. Hij zit ook in mijn klas en heet Sammy. 'Meidengesprekje op de WC!' roept hij en komt tegenover ons zitten. 'Zeg je bent een jongen. Dit is het meisjestoilet!' snauwt Lyia. Lyia en Sammy zijn goeie vrienden. 'Zeg Lyia, wil je met me daten?' vraagt Sammy. 'Gast, je bent zo Gay als wat!' zegt Lyia. 'Nou, wat zijn we weer aardig!' snauwt Sammy. Hij grijnst. 'Grapje!' lacht Lyia. Sammy draait zijn hoofd om. Daarna buigt hij zich naar ons toe. 'Lady's, wat is er aan de hand?' fluistert hij. 'Niets, totdat jij binnenkwam!' zeg ik. Lyia begint te lachen. 'Lekker Lena!' lacht ze. 'Lena?' vraagt Sammy. 'Nou, ik heb een hekel aan de naam Gwyrthe. Dus wil ik graag Elena genoemd worden en...' begin ik. 'En Lyia maakt er weer eens Lena van. Zeg! Ik noem je gewoon Elena, hoor. Wees maar niet bang!' zegt Sammy en hij knipoogt. Lyia rolt met haar ogen en strekt haar benen uit.
We kletsen nog een tijdje en ik merk dat ik een te snel oordeel had getrokken. Lyia is heel aardig en Sammy is echt grappig. Door een grap van Sammy beginnen Lyia en ik te lachen. Opeens begint Sammy te gillen. Hij springt naar ons toe en land boven op mijn laptop. Die doet krak. 'Wat heb jij opeens?' vraagt Lyia. Ik trek mijn laptop onder Sammy's kont vandaan en bekijk de schade. 'Dat toilet!' gilt Sammy. 'Effe een beetje stil, Sam! Straks hoort een leraar ons en moet je nablijven!' snauwt Lyia. 'Dat toilet trilt en geeft licht!' zegt Sammy en wijst naar het dichtstbijzijnde hokje. Lyia kijkt hem stom aan. Ik volg de wijsvinger. Sammy wijst naar een toilet dat inderdaad.... Trilt en licht geeft! 'Sammy heeft gelijk!' roep ik. Nu kijkt ook Lyia naar het toilet. Ze lijkt een beetje geschrokken. 'Wat is dat?' vraagt ze. Sammy haalt zijn schouders op. Ik sta op en loop naar het toilet toe. 'Kijk uit Lena! Straks is het een bom en dan ben je dood!' gilt Lyia. 'Als dat een bom is, zijn wij straks ook dood!' zegt Sammy. Voor zover ik in de spiegel zie is dat Lyia met haar ogen rolt. De deur van het toilet staat wagenwijd open. Het is gewoon eng.
Lyia heeft haar handen voor haar ogen geslagen en Sammy staat tegen de wasbak geleund. Als ik recht voor het toilet sta zie ik iets wat ik nooit had gedacht ooit te zien. Het water tolt rondjes en er ontstaat een lege plaats in het midden waar een groen licht uit straalt. Het toilet trilt en rukt een boel draden en buizen uit de grond en terug, waardoor er een klein plasje op de grond ligt. Ik voel dat de warme gedaantes van Sammy en Lyia steeds dichterbij komen. 'Ik wil niet!' zegt Lyia. Ik steek mijn hand in het toilet en hoor achter me een 'ieuw', maar die negeer ik. Vanaf het moment dat ik mijn hand erin stak, voelde ik hem niet meer. Een paar seconden lang was het gevoel in mijn hand weg. Iets later kwam er een tintelend gevoel mijn hand binnen en het verspreide zich langzaam door mijn arm. 'LENA!' krijst Lyia. Ik kijk naar mijn lichaam en zie dat er een paarse straling omheen is. Lyia verstopt haar gezicht in Sammy's jas. Dan begint mijn arm te trillen en een fractie van een seconde later wordt ik in het toilet gezogen. Ik gil het uit. Sammy en Lyia roepen allebei mijn naam. De snelheid waarmee ik door de buis wordt gezogen is ongelofelijk en binnen een paar seconden hoor ik mijn nieuwe vrienden niet meer. Er lijkt een magneet aan me te trekken en ik wordt door de erg krappe buis naar beneden getrokken.
JE LEEST
Wonder
FantasíaAls haar broer naar het leger is vertrokken, stort het leven van Gwyrthe Eleonora Isabelle Gomez totaal in. Ze krijgt school niet meer voor elkaar en wordt steeds eenzamer. Maar als ze de vreselijke ontdekking doet van wat haar broer echt aan het d...