SEASONS

18 3 0
                                    

The Sims 3: Seasons sadece mevsim özellikleri olarak değil, bu mevsimlerin getirdiği aktivitelerle de dikkat çekiyor. Örneğin, sonbahar geldiğinde Halloween'i kutlamaya ve bu bağlamda türlü aktivitelere katılmaya başlayabiliyorsunuz. Yine oyuna dahil olan hava şartları da oynanışı derinden etkiliyor. Mesela, Simleriniz hava şartlarından etkilenebiliyor: Hava soğuk olduğunda üşütüp hasta oluyor ya da yazın güneşte yanıp kızarabiliyorlar.

Not: "Options" bölümünden birçoğumuzun nefret ettiği hafıza sistemini kapatabiliyoruz. Ayrıca oyundaki mevsimlerin sürelerini kısaltıp uzatabilir ya da herhangi bir mevsimi tamamen etkisiz hale getirebiliyoruz. Sistemi yetersiz olan kişiler ise sis, kar, don vb. hava efektlerini de kapatabiliyor.

Artık kıyafetlerimizi daha dikkatli seçmeliyiz. Mesela hava karlı iken ince kıyafetlerle dışarı çıkarsak Simimiz üşüyebilir hatta donarak ölebilir. CAS ekranında bizi karşılayan önemli yeniliklerden biri "Outerwear" kıyafet seçeneği olmuş. Bu seçenek sayesinde Sim'imizin dışarı çıkarken nasıl giyineceğini de seçebiliyoruz. Oyun-içi yeniliklerin başında tabii ki de mevsimler, hava olayları ve her mevsim için ayrı ayrı hazırlanmış festivaller geliyor. Hemen mevsimlere kısaca değinelim. Hepimizin bildiği gibi oyunda da 4 adet mevsim bulunuyor. Her mevsimin kendine has özelliklerin olduğunu da söyleyelim. Mesela kışın, hava karlı ve soğuk iken dışarı çıkıp arkadaşlarımızla kar topu savaşı yapabilir ya da iglo evi yapabiliriz. Hatta sinir olduğumuz komşunun kardan adamını bile yıkabiliriz. Kış mevsimindeki hava olaylarına değinecek olursak, kış mevsimi çoğu zaman karlı geçiyor. Havanın derecesine göre bu kar yağışının şiddeti de artıp azalabiliyor. Hatta bazen fırtına bile çıkabiliyor. Nadiren ise kar yerini yağmura bırakıyor. Hava durumunu ise televizyonumuzdaki yeni kanal sayesinde takip edebiliyoruz. Soğuktan Küçük Dostlarımız Bile Etkileniyor.

KIŞ

Her mevsim için ayrı ayrı festivaller yapıldığını söylemiştik. Kış için de özel bir festival yapılıyor. Festival başladığı zaman size bir uyarı kutucuğu ile haber veren oyunumuz kasabamızdaki "Big Park"ı festival eşyaları ile değiştiriyor.(Hangi kasabada oynadığınız önemli değil, oyun her kasaba için ayrı ayrı festival alanları hazırlamış) Bu festivallerde snowboard yapabilir ya da donmuş göllerde paten ile kayabilirsiniz. Bu etkinliklerde başarılı olarak biletler kazanıp özel hediyeler bile kazanabilirsiniz. Hava Simizini olumsuz etkiledi ise seyyar satıcıdan sıcak çikolata ya da bir kahve satın alabilirsiniz ya da arkadaşlarınıza yollamak için özel tebrik kartları yaptırabilirsiniz. Ayrıca noel ruhunu yaşamak için "Gift Giving" denen ve herkesin birbirine hediye aldığı partiler verebilirsiniz.

İLKBAHAR

İlkbahar ise en az yenilik getiren mevsim diyebiliriz. Bu haldeyken bile ilkbahar bize daha önce yaşamadığımız birçok deneyim sunuyor. Mesela yağmurlu havalarda kır çiçeklerinin açmaya başladığına şahit olabilir, ilkbahar festivalinde "Öpücük Standındaki kişileri öpebilir ya da elma yakalama, halka geçirme gibi yarışmalara katılabiliriz. Ayrıca ilkbahar dans yarışmasına katılarak, dans kralı ya da kraliçesi seçilebiliriz(Bu özellikle sayesinde oyuna slow dans da eklenmiş) ya da küçük Simlerimizle yumurta bulma etkinliklerine katılabiliriz.

YAZ

Yaz ise genel olarak ilkbahar gibi işliyor ancak ilkbahar yağmurları yerini saf güneşe bırakıyor. Böylece plaj sezonu da açılmış oluyor. Yazın denize girip, deniz yatağımıza uzanıp kitap okuyabilir ya da festival alanında futbol oynayabiliriz sıkıldığımız zaman ise bilet kazanmak için yarışmalara katılabiliriz. Bu sıcak günlerde dışarıda fazla durmak Siminizi zararlı şekilde etkileyebilir. Bu tür yanıklar için solaryum makinesi benzeri bir alet de oyuna ekleniyor. Bu alet sayesinde ten rengimizi açabiliyor ya da daha koyu hale getirebiliyoruz.

SONBAHAR

Sonbahar mevsiminde ortaya çıkan manzaralar kışın çıkanlardan bile daha iyi diyebilirim. Ayrıca yine var olan festival etkinlikleri dışında "Cadılar Bayramı" olarak nitelendirebileceğimiz "Trick or Treat" günü de sonbaharda karşımıza çıkıyor. Bugünde tüm küçük Simler kostümlerini giyiyor ve kapı kapı gezip şeker topluyor. Hatta bugünde evimize korkunç bir görüntü vermek için kabakları keserek çeşitli süslemeler yapabiliyoruz.

BU EK PAKETLE UZAYLILAR GELİYOR VE ONU BAŞKA BİR BÖLÜMDE ANLATICAM

________________________________________________________________________________

daha fazlası için: https://www.youtube.com/watch?v=TVJfeGxDjJc

KENDİ DÜŞÜNCEM

Daha önce hiç oynamadım. Oyuna mevsimlerin gelmesi oyunu daha tatlı kılıyor fakat bence biraz sönük bir eklenti paketi gibi. Yani param olursa alır mıyım? Kesinlikle! ama param yoksa ve sadece bir eklenti paketi alabiliyorsam bu kesinlikle Seasons olmazdı.

PUANIM: 6/10

________________________________________________________________________________

https://www.youtube.com/watch?v=SJ6E5gh5SSM&list=PLNWNH7FZOKXYBjMwv40wyNaI8gNYqATkA

THE SİMS 3 REHBERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin