R 04

272 31 2
                                    

"HELLO" Elvira menjawab panggilan telefon yang diterima daripada Ayden.

Mata Elvira jatuh melihat jam pada skrin Macbook Pro yang terbuka. Entah mengapa Ayden menghubunginya pada tengah malam ini.

"El" panggil Ayden sayu.

"Are you drunk?" tebak Elvira berdasarkan suara Ayden. Dia terlalu mengenali lelaki itu.

"Can you come here?" soal Ayden.

"Where's Zildan?" soal Elvira pelik. Selalunya jika Ayden keluar ke club pasti Zildan akan menemani lelaki itu.

"I need you" rintih Ayden lalu panggilan terputus.

Elvira memandang skrin telefon pintarnya. Panggilan itu benar-benar terputus. Tidak menunggu lama, Elvira bangun lalu mencapai long jacket yang berada di atas sofa lalu segera keluar dari biliknya.

"Ayden" Elvira menolak pintu sambil memanggil nama Ayden. Dia tahu Ayden akan berada di bilik itu kerana bilik itu merupakan tempat lepak mereka setiap kali mengunjungi club tersebut.

"El" panggil Ayden dalam keadaan mabuk.

Elvira menyilangkan tangannya ke dada.

"Why not you just call Trisha?" sindir Elvira. Mendengar nama Trisha, Ayden kembali meneguk minuman kerasnya namun gelasnya dirampas Elvira.

"Kau tak pernah macam ni hanya kerana seorang perempuan. This is crazy" ujar Elvira meletakkan gelas tadi di atas meja.

"Yea, I know, right? Maybe I am madly in love with her" balas Ayden lalu tertawa kecil. Elvira terdiam. Betapa senangnya Trisha menempah nama di dalam hati Ayden sebaliknya bukan dia.

"She's cheating on me" luah Ayden.

Elvira memandang Ayden. Like seriously? Setahu Elvira, gadis yang paling lama mendampingi Ayden ialah Trisha. Mereka sudah setahun menjalin hubungan sebagai pasangan kekasih dan selama itu Elvira cuba menghapus perasaannya terhadap Ayden selepas bertahun-tahun menyukai jejaka itu.

"You're out of control. Let me send you home" ujar Elvira mengambil kunci kereta Ayden dan jaket lelaki itu. Tubuh Ayden dipapah sehingga masuk ke dalam kereta.

Sepanjang perjalanan ke penthouse, Ayden hanya diam. Begitu juga dengan Elvira.

Access card diletakkan pada reader kemudian pintu dibuka. Tubuh Ayden dibaringkan di atas katil.

"Damn you, berat" luah Elvira. Wallet dan kunci kereta lelaki itu dicampak ke atas meja.

"Ayden. Hey, Ayden" wajah lelaki itu ditampar berkali-kali.

"Ayden Xavier" panggil Elvira lagi. Mata Ayden terbuka sedikit.

"Trish" tutur Ayden. Elvira memandang Ayden tidak percaya. Walaupun dalam keadaan itu, nama Trisha masih berada dalam fikiran Ayden.

"I'm out" balas Elvira sakit hati.

"Trish, don't leave me" pantas Ayden menarik lengan Elvira lalu mengunci pergerakan gadis itu.

"Ayden, apa ni?" marah Elvira cuba menolak badan Ayden menjauhinya nama gagal.

"You can't run away from me again, Trisha. You are mine" bisik Ayden lalu menolak tubuh Elvira ke atas katil.

"What is this, Ayden? I'm Elvira not Trisha!" laung Elvira mengundurkan badannya ke belakang ketika Ayden sedang menanggalkan bajunya.

"Ayden!"

RESET | EBOOKWhere stories live. Discover now