I když jsou nyní jednou z největších korejských dívčích skupin vůbec, Girls Generation se nevyhnuli skandálům, včetně jejich nechvalně známého skandálu ¨Black Ocean¨.
V té době byli Girls Generation stále jen nováčkem a byli pozvány na vystoupení na Dream Concert v roce 2008. Dream Concert je známý jako široce oblíbený koncert, který se v Koreji koná každý rok a na jeho pódiu vystupují nejžhavější idolové. Vzhledem k tomu, že v sestavě jsou pouze ty nejžhavější hvězdy, dává smysl, aby všichni jejich fanoušci přišli podpořit své oblíbené umělce.
Při svém debutu Girls Generation vzbudili velký rozruch, protože byli nejnovější skupinou SM Entertainment. Ale být z SM Entertainment znamenalo, že těchto devět dívek znalo jiné idoly z SM a to fanoušky zneklidnilo. Fanouškům chlapeckých skupin SM se nelíbilo, že těchto devět krásek mělo blízký vztah s jejich idoly, čímž začala nenávist vůči dívkám.
Nejen že tyto skupiny SM měly předchozí vztahy ještě před slávou, ale také společně podporovaly mnoho produktů. To znamenalo, že budou reklamy a společné focení, tím pádem budou členové skupin neustále kolem sebe. To jen přililo olej do ohně, který se již rozrůstal.
Fanoušci Girls Generation (SONEs) a fanoušci Super Junior (ELFs) se před koncertem dostali do skutečné potyčky. Na místě Dream Concert se objevila obvinění, že někteří SONEs roztrhali transparent Super Junior, který připravili ELFs. To vedlo k ještě většímu sporu mezi oběma fandomy.
Zatímco se připravovali na vystoupení na Dream Concert v roce 2008, na stadionu byla úplná tma a rychle se ukázalo, že tma tam i zůstane. Fanoušci jiných umělců záměrně zhasli své Light sticks na protest proti Girls Generation. Tma pokračovala během celého jejich vystoupení po dobu asi 10 minut vytvořila to, co je nyní známé jako Black Ocean.
Zatímco na dívkách bylo vidět, že vystupují se širokými úsměvy, každý mohl poznat, že se jim za očima skrývá smutek. Také se říkalo, že když byli na pódiu, fanoušci z různých skupin křičeli jméno skupiny Wonder Girls, aby Girls Generation ještě víc zranili. To, co zpočátku začalo jako malá žárlivost, se změnilo ve větší skandál než si kdo dokázal představit.