BAB 1❄

61 5 8
                                    

Mikael sedang menunggang kuda yang berwarna putih...Setelah itu,dia turun ke tanah dibantu oleh bodyguardnya...

"Best tak,bos?"-Soal Ishak,bodyguardnya itu...

"Mestilah,best!!Dah lama kita tak tunggang kuda..."-Balas Mikael sambil menanggalkan topinya...

"Bos pun sibuk dengan sekolah,kan?Mana sempat nak datang sini..."-Ucap Ishak sambil merapikan rambutnya yang berantakan...

"Bos dah ready?Esok dah start sekolah?"-Sambung Ishak lagi...

"Bolehlah...Tapi,aku malaslah...Ada je perempuan yang akan kacau aku...Sebab tulah,aku bayar kau untuk jadi bodyguard aku..."-Jelas Mikael panjang lebar...

"Ok,bos...Jomlah balik..."-Ucap Ishak yang disetujui oleh Mikael...

Mereka berdua pun beredar dari situ...Keesokkan harinya,Mikael sedang bersiap-siap untuk ke sekolah...Tahun ini,dia sudah di dalam Form 5...

"Jom,saya dah siap..."-Ujar Mikael setelah merapikan tali lehernya...

"Baiklah,bos...Jom,kita pergi!!"-Ucap Ishak dengan penuh semangat...

Manakala,Aulia sedang menunggu pemandunya di dalam kereta di tempat duduk belakang...Setelah hampir 30 minit,menunggu pemandunya atau lebih dikenali sebagai Pak Jan pun muncul...

"Maaf,cik Aulia...Saya sakit perut tadi...Lama sangat dalam bilik air..."-Jelas Pak Jan...

"Dah,masuk cepat!!Saya dah lambat!!"-Arah Aulia tegas...

"Baiklah,cik Aulia..."-Balas Pak Jan...Dia bergegas masuk ke dalam kereta...

Kereta mereka pun pergi meninggalkan perkarangan rumah....Setibanya di hadapan pagar sekolah,kereta milik Aulia pun berhenti...

"Kita dah sampai,Cik Aulia..."-Ucap Pak Jan sambil melihat Aulia dari cermin kereta...

"Terima kasih,Pak Jan...Lia mintak maaf sebab marah Pak Jan tadi...Lia takut lambat tadi..."-Jelas Aulia panjang lebar...

"Takpe...Pak Jan faham..."-Balas Pak Jan lalu tersenyum...

"Oklah...Lia pergi dulu...Assalammualaikum..."-Ucap Aulia lalu keluar dari perut kereta dan masuk ke dalam perkarangan sekolah...

"Waalaikumsalam..."-Balas Pak Jan sambil melihat pemergian Aulia dari dalam kereta...

Manakala,Mikael berjalan menuju ke kelas sambil ditemani oleh Ishak a.k.a bodyguardnya...Ramai gadis bersorak apabila melihat kedatangan Mikael...

"Wah,hensemnya!!Ambiklah hati saya,Mikael!!"-Jerit salah seorang gadis dan berpura-pura pengsan...

"Rimaslah..."-Gumam Mikael...

Mikael dan Ishak menuju ke kelas tanpa menghiraukan sorakan daripada gadis-gadis di situ...

Tbc...

[C]CRUSH SEDINGIN SALJU❄Where stories live. Discover now