BAB 25❄

29 3 0
                                    

"Aku nikahkan dikau dengan Iman Aulia..."-Belum sempat tok kadi menghabiskan ayatnya,Mikael telah memotongnya...

"Perkahwinan ni tak boleh diteruskan!!"-Jerit Mikael yang baru muncul...

"Mikael?"-Soal Ishak hairan...

"Aku mintak maaf,Ishak...Kau tak boleh teruskan perkahwinan kau dengan Aulia..."-Balas Mikael tegas dan serius...

"Kenapa?"-Soal Ishak yang ingin tahu...

Mikael terdiam...Otaknya ligat mencari alasan...

"Kau mesti nak anak,kan?"-Soal Mikael kepada Ishak...

"Ya..."-Balas Ishak sepatah...

"Lia tak boleh bagi kau zuriat...Dia mandul..."-Jelas Mikael...

Semua tetamu di situ terdiam begitu juga dengan Ishak...Ishak memandang Aulia tetapi Aulia memilih untuk memandang ke arah lantai...

"Macam mana kau tahu?"-Soal Ishak yang inginkan kepastian...

"Sebab Marsya dengan Aulia tu kawan baik...Marsya tak pernah berahsia dengan aku..."-Balas Mikael selamba...

Ishak kembali memandang Aulia dengan wajah yang menakutkan...

"Betul ke apa yang Mikael cakap?"-Soal Ishak yang inginkan kepastian daripada Aulia...Aulia hanya mengangguk...

"A-aku mintak maaf...A-aku tak boleh kahwin dengan kau..."-Ucap Ishak tergagap-gagap...

"Takpe...Aku faham..."-Balas Aulia selamba seolah-olah tiada perasaan...

Ishak beredar dari situ...Aulia bangun dari duduknya dan mendekati Mikael...Setibanya di hadapan Mikael,dia langsung menampar wajah Mikael...

"Kau dah kenapa?Tengok,aku dah tak jadi kahwin...Keluarga aku jugak yang malu..."-Soal Aulia kepada Mikael dengan geram...

"Kau kahwin je dengan aku..."-Balas Mikael selamba...

"A-apa?"-Soal Aulia tergagap-gagap...Dia tidak percaya dengan apa yang baru sahaja dia dengar sebentar tadi...

Tbc...

[C]CRUSH SEDINGIN SALJU❄Where stories live. Discover now