BAB 17❄

22 3 0
                                    

Ujian SPM sedang berlangsung di dalam dewan sekolah...Semua murid khusyuk menjawab soalan termasuklah Mikael,Aulia,Marsya dan Ishak...

Seminggu kemudian,ujian SPM telah selesai...Mikael,Aulia,Marsya dan Ishak berjumpa di sebuah restoran 5 bintang(almaklum semua anak orang kaya,masuk pun sekolah orang² kaya...)

"Aku tak sabar nak tahu keputusan exam aku...Gementar tho..."-Ucap Ishak yang teruja dan dalam masa yang sama turut gementar...

Sejak kejadian Aulia terdengar perbualan ibu dan ayah Marsya,dia menjadi seorang yang pendiam...

"Kau takut tak,Lia?"-Soal Marsya hairan...

"Takut..."-Balas Aulia sepatah...

Mikael memandang wajah Aulia dengan tatapan yang hairan dan tertanya-tanya...

"Aku balik dululah..."-Ucap Aulia meminta izin untuk pulang terlebih dahulu...

"Ok...Apa-apa,bagitahu aku tau..."-Ucap Marsya yang berasa agak risau...

Aulia pun beredar dari situ dengan perasaan yang serba salah...

"Kenapa dengan Lia?"-Soal Ishak hairan dan ingin tahu...

"Korang bergaduh ka?"-Sambung Ishak lagi...

"Mana ada!!Aku dengan Lia tak pernah bergaduh!!"-Jerit Marsya kepada Ishak...

Manakala,Aulia sudah selamat tiba di rumahnya...Dia terus masuk ke dalam bilik dan mengurungkan dirinya di dalam bilik...

"Lia?Kenapa ni?"-Soal ibunya dengan sangat risau...

"Lia ada masalah ka?Bagitahu ayah..."-Soal ayahnya pula...

Ayah Aulia mengetuk pintu dengan perlahan dan berharap Aulia akan membuka pintu tersebut...

"Buka pintu,sayang..."-Arah ayahnya lembut...

Akhirnya,Aulia pun membuka pintu tersebut...Ibu Aulia langsung memeluk tubuh ramping Aulia itu...

"Kenapa sayang?"-Soal ibunya hairan...

"Lia nak sambung belajar dekat luar negara,boleh?"-Soal Aulia yang ketakutan itu...

"Boleh,tapi..."-Belum sempat ayahnya menghabiskan percakapannya,Aulia terus memotong...

"Tapi apa,ayah?"-Soal Aulia hairan...

"Lia pergi lepas majlis akad nikah Marsya dengan Mikael ya?"-Rayu ayahnya...

Aulia terdiam seketika sebelum dia membalas...

"Baiklah,ayah..."-Balas Aulia dengan pasrah dan redha...

Tbc...

[C]CRUSH SEDINGIN SALJU❄Where stories live. Discover now