Setelah sebulan bercuti kerana kakinya yang sakit,Aulia dapat kembali ke sekolah semula selepas kakinya sudah sembuh...Dia berfikir untuk membelanja makanan kepada sahabatnya,Marsya...
"Kau pilih je nak beli apa...Aku bayar..."-Arah Aulia sambil memandang ke papan menu yang digantung di kaunter pembelian di kantin sekolah...
"Betul ni?"-Soal Marsya yang tidak percaya...
"Betullah...Cepatlah pilih..."-Arah Aulia...
"Kalau macam tu,aku nak mi kuah dengan air milo ais lah..."-Balas Marsya gembira...
"Mak cik!!"-Sapa Aulia...
"Iya..."-Balas makcik kantin itu...
"Mi kuah 2,milo ais 2..."-Ucap Aulia bagi memesan makanan...
"Siap!!"-Ujar makcik kantin bersemangat...
Setelah beberapa minit menunggu,makanan mereka sudah siap...Mereka duduk di sebuah meja dan makan makanan yang dipesan...
"Aku rindu dekat kau sangat-sangat,Lia..."-Ucap Marsya kepada Aulia...
"Aku pun rindu kau..."-Balas Aulia yang terharu itu...
Tiba-tiba,muncullah Mikael dan Ishak di situ...
"Kami duduk sini,boleh?"-Soal Ishak kepada Marsya dan Aulia...
"Duduklah!!"-Balas Aulia selamba...
"Terima kasih..."-Ujar Ishak lalu tersenyum...
Ishak duduk di sebelah Marsya manakala Mikael duduk di sebelah Aulia...
"Kau apa khabar?Kaki dah ok?"-Soal Mikael khawatir...
"Dah!!"-Balas Aulia sepatah...
Bukannya dia tidak mahu melayan Mikael tetapi dia takut jika ada perasaan yang tidak diingini muncul...
"Nanti,korang nak kerja apa?"-Soal Ishak yang membuka topik perbualan...
"Entah..."-Balas Marsya acuh tak acuh...Dia sibuk mencuri-curi pandang Mikael...
"Kalau kau,Lia?"-Soal Ishak lagi...
"Aku pun tak pasti..."-Balas Aulia lalu menggaru lehernya yang tidak gatal...
Setelah tamat persekolahan,mereka semua pulang ke rumah...Aulia dijemput oleh ibu dan ayahnya...Ketika di dalam perjalanan,mereka bersembang tanpa henti...
"Nanti Lia ikut ibu dengan ayah,ya?Kita nak jumpa seseorang malam ni..."-Pinta ayahnya kepada Aulia...
"Ok..."-Balas Aulia sepatah...
Setelah 25 minit memandu,akhirnya,mereka sampai di rumah juga...
Tbc...
YOU ARE READING
[C]CRUSH SEDINGIN SALJU❄
General FictionKisah sang gadis yang terjatuh cinta kepada sang jejaka yang berhati batu seperti ais di kutub utara!!! Mampukah dia mencairkan hati sang jejaka?