Marsya menemani Aulia sehingga dia tertidur di samping Aulia...Pada waktu malam,Mikael masuk ke dalam wad Aulia bagi menjemput Marsya...
"Awak!!Jom masuk bilik...Rehat dekat sana..."-Arah Mikael lembut...
"Awak?"-Sapa Mikael sekali lagi tapi tiada sahutan...
Mikael menggerak-gerakkan tubuh Marsya bagi membangunkannya namun gagal...
"Awak jangan main-main dengan saya,Marsya..."-Ucap Mikael dengan takut...
Mikael memeriksa nadi Marsya namun nadinya tidak dapat dikesan...Mikael menjadi takut dan sedih...
"Innalillahiwainnailaihirojiun..."-Ucap Mikael lembut...
Keesokkan harinya,Mikael menguruskan mayat Marsya...Ketika di tanah perkuburan,ramai lelaki yang menolong Mikael untuk mengebumikan Marsya...Setelah itu,mereka membaca doa buat si mati...
Manakala di hospital,alat degupan jantung berhenti secara tiba-tiba...Nurse yang berjaga di situ bergegas mencari doktor...
Setelah doktor merawat keadaan Aulia yang sudah melepasi tahap kritikal itu,ibu bapa Aulia datang melawatnya...
"Ibu takut tau tadi...Kenapa buat macam tu?"-Soal ibu lembut namun tiada jawapan...
Walaupun Aulia sudah melepasi tahap kritikal,dia masih tidak sedarkan diri...Kecederaannya sangat serius...
"Cepat sedar tau,sayang...Ibu dengan ayah tunggu..."-Ucap ibunya lagi...
Air matanya sudah mulai mengalir...Ayah Aulia memeluk tubuh ibu Aulia bagi menenangkannya...
Mikael datang melawat Aulia pada waktu petang setelah dia mendengar khabar tentang keadaan Aulia...
"Marsya dah takde...Kau tak sempat jumpa dia lagi wei..."-Ujar Mikael sambil menahan sebak...
"Bangunlah wei...Kita orang rindu kau..."-Sambungnya lagi...
Ishak tidak dapat melawat Aulia kerana dia sedikit sibuk dengan hal kerjanya...Kadang-kadang sahaja dia datang melawat Aulia...
Tbc...
YOU ARE READING
[C]CRUSH SEDINGIN SALJU❄
General FictionKisah sang gadis yang terjatuh cinta kepada sang jejaka yang berhati batu seperti ais di kutub utara!!! Mampukah dia mencairkan hati sang jejaka?