"Kau silap makan ubat ke apa wei?"-Soal Aulia kepada Mikael...
"Betullah...Kau jadi isteri aku..."-Balas Mikael lalu mengukir senyuman lebar...
"Tak nak!!"-Nafi Aulia dengan tegas...
"Kenapa?Marsya bagitahu yang kau sukakan aku..."-Ucap Mikael pula...
Aulia terdiam...
Bagaimana Marsya boleh tahu yang dia sukakan Mikael?
Apa perasaan Marsya?
"Aku memang sukakan kau...Sampai sekarang,aku masih sukakan kau tapi..."-Belum sempat Aulia menghabiskan ayatnya dengan laju Mikael memotong...
"Tapi apa?"-Soal Mikael hairan...
"Tak mungkin aku akan nikah dengan suami kawan aku sendiri..."-Balas Aulia yang teguh dengan prinsipnya...
Sahabatnya itu mati hidup semula pun,belum tentu dia akan nikah dengan Mikael sebab dia tak nak sakitkan hati sahabatnya itu...
"Aku tak kisah kena tanggung malu...Kita buat je haluan masing-masing..."-Sambung Aulia lagi...
Sebulan kemudian~~~~~
Aulia datang berjumpa dengan Mikael buat kali terakhir sebelum dia berangkat pergi ke London...
"Hai...Zairi dengan Mia apa khabar?"-Soal Aulia kepada Zairi dan Mia,anak sahabatnya itu...
"Khabar baik..."-Balas Zairi selamba...Sebijik macam perangai Mikael sebelum diorang jadi kawan rapat...
"Kak Lia tanya tentang kami je?Papa?Kak Lia tak nak tahu tentang papa?"-Soal Mia bertubi-tubi...
Mikael yang melihat perbualan anaknya dengan Aulia itu hanya dapat menahan gelak...
"Awak apa khabar?"-Soal Aulia kepada Mikael kerana dipaksa oleh Mia...
"Khabar baik!!"-Balas Mikael gembira...
"Saya datang sini sebab nak ucapkan selamat tinggal...Saya dapat tawaran bekerja dekat London..."-Jelas Aulia bertubi-tubi...
"Oh!Tahniah dan..."-Saja Mikael memanjangkan perkataan terakhir tersebut...
"Dan?"-Soal Aulia hairan...
"Dan selamat tinggal,Iman Aulia..."-Sambung Mikael lagi bagi menghabiskan ayatnya sebelum ini...
Mikael langsung beredar dari situ dan masuk ke dalam rumahnya sambil diikuti oleh Mia dan Zairi...Pinti rumah dikunci...
"Cinta tak semestinya dimiliki,Putra Mikael..."-Gumam Aulia sebelum beredar dari situ...
The end...
Cerita mengarut apalah yang aku buat ni😭😭😭
Terima kasih sebab masih sudi baca walaupun mengarut sangat²😭😭
Tunggu special from author tau🥰
Ada suprise untuk korang semua...😁😁
YOU ARE READING
[C]CRUSH SEDINGIN SALJU❄
Fiksi UmumKisah sang gadis yang terjatuh cinta kepada sang jejaka yang berhati batu seperti ais di kutub utara!!! Mampukah dia mencairkan hati sang jejaka?