- YES OR YES➡✔✅
HARAAZ MATEEN tersenyum apabila Haura sudah berada di hadapannya."Ada apa ya panggil saya."
"Aku nak kita kahwin,"
"Huh?"
"Kau tak dengar ke, kita kahwin. Esok."
"Tapi saya tak..."
"Nanti kita ice breaking bila dah kahwin nanti."
"Tapi saya.."
"Kau kena kahwin dengan aku, aku tak peduli."
"Saya tak nak." Kata Haura membantah. Dia tidak mahu.
"Kau nak mati." Ugut Haraaz. Dia yakin Haurah pasti akan bersetuju apbila di menugut.
"Tak." Kata Haura perlahan.
"Jadi senang je kalau kau tak nak mati. Kahwin dengan aku."
"Tapi.."
"Takpe aku tahu apa nak buat. Lagipun mak bapak kau dah meninggal, yang tinggal kaka perempuan kau je kan, yang sekarang ni kau tak tahu kat mana."
Haura tercengang.
"Awak tahu dari mana,"
"I know every thing pasal kau. Semuanya."
Haura terdiam.
"Esok kita kahwin, jom ikut aku kita cari baju nikah."
Haura hanya berdiam diri dan pegun di tempatnya.
"Kau dengar tak."
"Dengar."
"Jadi cepatlah," Kata Haraaz dengan kuat dan dingin.
Haura mengangguk. Dia mengikuti langkah Haraaz.
"Masuk," kata Haraaz sambil membukakan pintu Hummer untuk Haura.
"Terima kasih." Kata Haura perlahan. Dia tidak tahu, Dia tidak mahu kahwin dengan Haraaz tapi entahlah, kaki ni tetap nak ikut sama.
"Welcome sugar baby." Kata Haraaz sambil tersenyum nipis. Haura terpegun apabila melihat senyuman Haraaz.
Setelah Haraaz menutup pintu kereta dia terus sahaja masuk ke dalam tempat pemandu.
Enjin kereta dihidupkan.
"Pakai seatbelt."
"Dah."
"Sedia."
"Bismillah."
Haraaz mulai memandu Hummer dengan kadar yang perlahan. Dia tidak mahu Haura takut apabila dia memandu seperti jalan raya itu bapa dia yang punya.
Sebaik sahaja mereka sampai di butik mereka berdua terus sahaja keluar.
Dan seperti biasa Haraaz membuka pintu untuk Haura.
"Jom,"
Mereka berdua masuk ke dalam butik FLORIEAST.
"Selamat pagi Cik dan Encik, nak cari apa ya."
"Nak cari baju kahwin."
Pekerja butik itu mengangguk faham.
Dia membawa Haraaz dan Haura ke arah pakaian kahwin muslimah.
"Ini aku nak saiz Xl."
"Baik Encik, tunggu sebentar."
Tidak lama kemudian gadis itu muncul semula dengan baju pengantin.
"Ini Encik, Cik dan Encik nak cuba terlebih dahulu ke."
"Takpe,"
"Baik Encik."
Seusai membyar baju pengantin mereka berdua Haraaz terus sahaja menghantar Haura kembali ke rumah sewa.
"Ingat esok aku ambil kau tepat jam 7. Kalau kau lari jangan hairan kalau kaki kau patah."
Haura mengangguk.
"Saya... masuk dalam dulu."
"Humm, lagi satu jangan ingkar perintah aku, kau tahu kan aku ni macam mana," Haraaz memandang Haura dengan tatapan yang dingin.
Well Haraaz is Haraaz, dia tak kesah kalau dia perlu patahkan kaki kesayanganya itu.
"B... baik... Assalamualaikum."
"Waalaikumsalam."
Setelah Haura masuk ke dalam rumah sewanya Haraaz terus sahaja mendengus.
"Kalau tak jafi memang aku patah - patahkan kaki dia," Kata Haraaz sebelum dia menghidupkan enjin Hummernya.
Hummer milik Haraaz laju memecut meninggalkan kawasan perumahan Haura.
__________________________________________________________________________________
300922💋
Enjoy reading💋
Hey baby i think i already to make you mine.
_YOU HARAAZ.