Stephen King - A búra alatt

29 4 0
                                    

Tartalom
A regény valamikor 2012 után játszódik egy amerikai kisvárosban, amelyre fényes napvilágnál egyszer csak leereszkedik egy hatalmas búra, elszigetelve a települést nemcsak a külvilágtól, hanem alkalmasint az oxigén-utánpótlástól is. A közösség pillanatok alatt ellenségeskedő csoportokra szakad, a mikrotársadalom elkezdi felszámolni önmagát - holott elsőrendű érdeke az volna, hogy szó szerint kiutat találjon, amíg még nem késő. Ehhez persze először azt kellene megállapítaniuk, mi is ez a búra, honnan származik, mi működteti - és fel lehet-e emelni valaha is.

Vélemény
Szóval, ha már így halloween van, gondoltam hozok egy horror könyvet, és hát mi más lenne ez, mint egy Stephen King könyv? (És egyben kábé a második horror sztori, amit életemben olvastam...)

Nem igazán szoktam horrort olvasni, így nem tudok arról nyilatkozni, hogy a többi horror könyvhöz képest mennyire ijesztő (?), de abban biztos vagyok, hogy vannak benne elég beteg dolgok. (Mondjuk ez nem meglepő, végülis Stephen King könyv...)

Szóval aki szereti az ilyesfajta könyveket, annak tudom leginkább ajánlani.
Az alapsztori nekem eléggé tetszett, az is, ahogy az egészet leírta.
Kicsit jobban tetszett volna egyébként, ha nem nyír ki ennyi szereplőt, de hát ezek csak az én érzéseim, lehet, hogy mást ez egyáltalán nem zavar, vagy nem tudom.

Mondjuk ezt a könyvet beszerezni eléggé nehéz, a neten konkrétan tízezer forintért lehet megvenni használtan, úghogy szerintem előnyösebb könyvtárból kikölcsönözni.

A sorozatot is elkezdtem egyébként, és hát... Fogalmazzunk úgy, hogy nem igazán tetszett. Mármint önmagában sorozatként jó, de ha a könyvhöz hasonlítom... Persze, nyilván általában a könyv sokkal jobb, mint a film, de itt konkrétan mintha fogták volna a szereplők nevét, meg az alapsztorit, és írtak egy tök másik történetet.

(Meg, van az a jelenet, amikor a nő kezét levágja a búra. Na mármost, a filmben a másik kezében fogta a levágott kezet. Elnézést, de hogy lehet az nála, amikor elvileg a búra masik oldalán van?)

Boldog halloween - t nektek!👻

𝕂𝕠̈𝕟𝕪𝕧𝕒𝕛𝕒́𝕟𝕝𝕠́ Where stories live. Discover now