Yumi memerhatikan ruang tamu rumah orang tuanya itu. Matanya jatuh pada potret keluarga mereka yang tergantung di dinding.
"Omma, Appa. Nanti Yumi datang lagi," dia keluar lalu menutup pintu rumah.
Saat dia ingin masuk ke dalam kereta, matanya terpandang kereta milik Jaehyun yang berhenti di luar pagar.
"Yumi, awak pun dekat sini?"
Jaehyun yang baru keluar dari keretanya nampak terperanjat melihat Yumi di situ.
"Awak buat apa kat sini?" soal Yumi.
"Saya nak jumpa parents awak," ujar Jaehyun.
"Jaehyun, balik lah. Awak takkan dapat jumpa diorang,"
"Diorang masih marah pada saya?" soal Jaehyun.
Yumi mengetap bibirnya. Mungkin Jaehyun masih belum tahu soal orang tuanya. Tiba-tiba rasa sebak mula menguasai diri.
"Diorang-diorang dah takde. Omma dengan Appa saya dah takde Jaehyun," esakan Yumi mula kedengaran.
Teringat saat dirinya dimarah oleh bapanya sebelum lelaki itu menghembuskan nafas terakhirnya. Bapanya pergi dalam keadaan yang masih kecewa dan marahkan dirinya.
Jaehyun terkedu.
"Mianhei, saya tak tahu,"
Tubuh Yumi ditarik ke dalam pelukannya. Belakang badan gadis itu diusap lembut. Dan entah kenapa, Yumi selesa berada di dalam pelukan lelaki itu.
Sehingga lah tangisan Yumi sedikit reda, dia mengajak Jaehyun untuk duduk di meja yang terdapat di laman rumah itu.
"Appa saya kena serangan jantung. Omma tak boleh terima semua tu. Setiap hari, dia asyik minum je sambil fikirkan Appa. Sampai lah satu hari, dia kemalangan sebab memandu bawah pengaruh alkohol. Dan ya, dia pun pergi lepas tu tinggalkan saya,"
"Yumi yaa, saya minta maaf. Saya sepatutnya ada dengan awak-,"
"Jung Jaehyun,"
"Kenapa awak tak munculkan diri waktu hari perkahwinan kita tu?"