02

76 13 2
                                    

Dua tahun kemudian.

"Yaa, pergi lah. Dari tadi dia tunggu kau kat depan sana,"

Yumi yang sedang memeriksa pesanan atas talian dari pelanggan itu, memandang ke arah hadapan butik melalui cermin kaca pejabat kecilnya. Kelihatan seorang lelaki sedang berdiri sambil memerhati pakaian yang berada di situ.

"Malas lah. Aku dah suruh dia berambus tadi, degil. Duduk lah kat situ sampai esok," ujar Yumi.

"Masalahnya sekejap lagi waktu rehat habis. Customer mesti ramai nanti,"

Yumi mengalah bila Gyuri, sahabat merangkap majikannya itu berkata demikian. Dia bangun dan keluar dari situ.

"Awak nak apa lagi Jung Jaehyun? Kan saya dah cakap, jangan ganggu saya lagi!" soal Yumi.

"Yumi, saya datang sebab-,"

"Balik! Jangan menyemak dekat tempat kerja saya lah!" laju Yumi memotong.

"Okay, kalau macam tu, boleh bagi nombor telefon awak?"

Jaehyun mengeluarkan telefon bimbit dari poket seluarnya lalu dihulur pada Yumi.

"For what?" soal Yumi dingin.

"Yumi, saya nak bercakap tentang kita. Tentang apa yang jadi dua tahun lepas,"

"Kita?" soal Yumi sinis.

"Jung Jaehyun dengar sini. Lepas awak tinggalkan saya waktu majlis perkahwinan kita dua tahun lepas, perkataan kita tu dah tak wujud! Takde apa yang nak dicakap kan lagi. Baik awak balik sekarang!"

Jaehyun tersentak mendegar suara kuat Yumi.

"Yumi," dia seakan merayu.

"Balik atau saya call polis bagitahu yang awak ganggu saya kat sini!"

"Okay fine. Tapi saya takkan give up sampai lah awak setuju untuk bercakap dengan saya,"

GiftWhere stories live. Discover now