Hoofdstuk 11

150 12 1
                                    

'O Will wat fijn dat je nog leeft na alles wat er is gebeurd!' zei Alyss tegen Will, hem tegelijk on armd. 'Rustig vrouwe Alyss, hij heeft nog veel rust nodig'. Will die de kasteeldokter negeerde ging gewoon door met het on armen van Allys en zijn neus in haar zijdezachte haren steken.

Plots kwam Halt binnenstormen, erg boos. 'WILL VERDRAG WAAROM HEB JE AL DIE NEP-TRUCS UITGEVOERD???, ik dacht dat ik je voor altijd kwijt was.'

Daar klopte iets niet wat Halt zei.... De hele zin klopte niet. Hij had het echt alleen maar aan Arnout verteld, die zich onverwachts zich bij hun had gevoegd op de terugweg naar Redmondt. En hij had het beloofd het aan niemand te vertellen. Maar hoe kwam Halt erachter.

'Nou ga je het nog uitleggen of blijf je tot het jaar 2015 doordenken?!'

'Hoe kom je daar nou bij???' vroeg Will van binnen kokend van woede.

Wat heb je nou aan Arnout??? Halt liet de laarzen zien die Will gebruikt had, om de nep-sporen compleet te maken. En om het nog duidelijker te maken dat Will echt gelogen had, had Halt een tekening met dezelfde zolen als die stomme laarzen. 'Kijk deze heb ik daar nog gemaakt, voor bewijs, je weet wel, als ik die vijand te pakken had om hem persoonlijk aan de galg te hangen!'

'OKÉ ik geef toe, maar'. 'WAT WILL??? ZAT IK DAN ZO FOUT BIJ JOU???

Halt liep stil zonder om te kijken de kamer uit....

'Echt Will???' vroeg Alyss, 'ja, maar je weet toch dat ze Trek gewoon aan hun lot overlieten??? daar was ik boos om.....' en toen deed ik dat. 'Dan maak je het toch goed???' vroeg Alyss. Will veerde op. 'Ja, gewoon onder vier ogen praten'.


De deur ging open en Halt kwam binnen. Hij trok meteen zijn saksisch mes.

Will probeerde nog 'HALT BEN JE' 'nee' zei Halt kalm maar met een stem waar alleen haat in voor kwam.


sorry voor het korte hoofdstuk volgende keer meer!!!

lees ook mijn grappige verhalen (of wat jij ervan vind.)


De Grijze JagerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu