birinci bölüm

1.2K 60 32
                                    

hopp biz geldikk ;

♡♡

" Ya gerizekalı herif! Düzgün sür düşeceğiz!"

Çığlık çığlığa bağırmamla gülerek patika yolu hızla geçmeye devam etti. Kafamı hafifçe arkaya çevirdim.

Dört nala koşan köpekler yememiş, içmemiş mahalleye bizim girmemizi beklemiş gibi peşimize takılmıştı.

Ulan, açtım ve sinirliydim bir de bu durum üstüne krize girecektim!

JELİBON YİYEMEDİM DAHA ULAN!

Götümün havaya kalkıp tekrar yerine oturması ile sinirle dudaklarımı kemirdim. Ulan, bisikletin önüne oturan aklımı seveyim.

Götüme girdi resmen, götüme!

Ağlamaklı bir ses çıkardığım sıra tekrar mahalleye giriş yapmıştık. Ilgaz hızla bakkalın önünde frene basarken öne doğru uçuşa geçmiştim. Belimden tutması bir işe yaramazken göğüslerim sertçe öne çarpmıştı.

Acıyla yüzüm buruşsada göt korkusu fazla geldiği için hızla ordan inerek bakkala koştum. İçeriye hışımla girmemle Ilgaz'ın arkamdan ayaklarını götüne vura vura girmesi bir oldu. Kapıyı kapatarak arkasına yaslandık.

Nefes nefese olduğumuz yerde dururken bakkal sahibi Necibiye abla şaşkınca bize bakıyordu.

O değilde, bu kadının ismini her tekrar ettiğimde aklıma Mercimek gelmesi normal mi? Ailesi artık nasıl erkek meraklısı ise erkek ismini kadın ismine zor çevirmişler babasını satayım!

Necibiye ne amınakoyayım?

" Elfi, ne oluyor kızım?" diye telaşla sorduğunda dışarıdan gelen havlama sesi ile kızgınca bakmaya başladı. "Yine mahallenin köpeklerini peşinize mi taktınız evladım? Kaç kere diyeceğiz size, bulaşmayın bir gün kapıverecekler bir tarafınızı!"

Ilgaz nefes vererek saçlarını düzeltti.

" Ya teyze, bizim suçumuz yok! Bir anda koşa koşa üstümüze geldiler. " dediğinde süs köpekleri gibi başımı aşağı yukarı salladım.

" Tabi, zaten her seferinde suçunuz yok! " diye alayla sorduğunda ciddiyetle,

" Evet, yok çünkü. " dedik.

Sinirle bize bakarak tövbe çeke çeke kasaya döndü. Gülerek Ilgaz'a döndüm.

" İyi kurtardık çanağı ha! " dediğimde gülerek omuz silkti.

" Sen kurtaramadın kanka, ben kurtardım. " dediğinde yaptığı ima ile sertçe göğsüne vurdum.

Hâlâ götüm acıyordu. Ne güzel unutmuşum şerefsiz herif hemen hatırlat zaten!

" Giderler birazdan, gelin oturun birer meyve suyu vereyim soluklanın." Necibiye teyzenin dedikleri ile düşmancıl bakışlarımızı birbirimizden çekerek arka tarafa ilerledik.

Bakkalın arkasında ki küçük depo Necibiye teyzenin mutfağı haline gelmişti. Bakkalın üst katı ise - üç daire - ona aitti. Zengindi kadın ayol.

" Karışık değil mi?" diye sorduğumda başını sallayan Ilgaz'a kayısılı fırlattım. Elinde tutarak baktığında sırıtan yüzüme sinirle baktı.

Vişne suyunu keyifle içerken homurdana homurdana karışık bir tane aldı.

" Baban eve gelmiş Elfi, haberin olsun." Necibiye teyzecim köpekten yeni kurtuldum, az sus yenisine hemen yakalanamam.

Elfesya Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin