'𝐾𝑎𝑢 𝑡𝑒𝑙𝑎ℎ 𝑙𝑎𝑚𝑎 𝑙𝑒𝑛𝑦𝑎𝑝 𝑑𝑎𝑟𝑖 𝑝𝑎𝑛𝑑𝑎𝑛𝑔𝑎𝑛,
𝑁𝑎𝑚𝑢𝑛 𝑡𝑎𝑘 𝑘𝑢𝑛𝑗𝑢𝑛𝑔 𝑙𝑒𝑛𝑦𝑎𝑝 𝑑𝑎𝑟𝑖 𝑖𝑛𝑔𝑎𝑡𝑎𝑛.
𝑆𝑒𝑛𝑦𝑢𝑚𝑚𝑢 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑚𝑒𝑛𝑎𝑤𝑎𝑛,
𝑆𝑒𝑙𝑎𝑙𝑢 𝑚𝑒𝑚𝑏𝑎𝑦𝑎𝑛𝑔𝑖 𝑡𝑎𝑘 𝑖𝑛𝑔𝑖𝑛 ℎ𝑖𝑙𝑎𝑛𝑔.'�҈҉⃝⃞⃟⃠⃤꙰꙱꙲༲࿆༫࿆࿂࿆༗
𝑨larm telefon hali memekak sejak td.Terpisat-pisat dia bangun.Terus dipandang skrin telefon yang menunjukkan jam 6:03 pagi.Tuala dicapai lalu dia ke bilik air.
Hali mandi lebih kurang dlm 15 minit.Usai menyarungkan t-shirt berlengan panjang dan memakai seluar jeans hitam panjang.Dia keluar dri dlm bilik dan menuju ke dapur.Suatu sosok terlihat sedang sibuk memasak sarapan pagi.
Tak lain dan tak bukan ianya adalah adik Hali,gempa.Gempa menyadari seperti ada yg turun.Cepat dia toleh ke arah hali.
"Eh?Along?..Selamat pagi"senyum manis gempa dilemparkan ke wajah hali yg murung ntah dri azali agaknya.Hali hanya membalas,
"Hm..Selmt pgi.Cuti²pun nak masak awal."Hali duduk sambil membolak-balek novel yg bru ia beli be-berapa minggu leps.
"Oh?Ehehe Gem nak kluar nnt nak beli barang dapur dah habis"Jawab gempa sambil meletakkan mangkuk yg berisi mee goreng di atas meja.
"Oh.Nak aku teman?"Katanya datar sambil membaca novelnya.
Gempa menggeleng sebanyak Dua kali.
"Takpe,Gem nak pi kedai atok nnt..Kalau ade pape Gem bgi tau Along eh?"
"Fine."
"Huargh..Morning my brat brother and my little sunshine??"Taufan dtg selepas menghidu aroma mee gorengnya.Aroma mee goreng buatan adiknya itu mungkin menusuk-nusuk masuk ke dlm mimpinya sehingga membuat ia terjaga.
Kata-kata taufan tdi mendapat jelingan maut dan soft smile dri kedua-dua manusia dihadapnnya itu.
"ee..Oh!Morning juga angah..meh²gem bru siap masak."Pelawa gempa mencuba meleraikan pergaduhan yang 'Bakal' terjadi nnti.
Awal-awal dah kene dengar org gaduh.Sebbtu la dia padamkan api dlu sebelum merebak.
"Uu..Mee goreng jemput makan² jangan malu-malu"sengih taufan lalu menyendok mee ke dalam pinggannya.
"Kau kan tak tahu malu?"Sindir hali sinis.
Taufan hanya menghiraukannya dan menikmati mee gorengnya.
𝑆𝐾𝐼𝑃⇣
Tengah hari pukul 12:34,Di Penthouse,kediaman Hali dan dua babun.
"Kau kan?!Yg kau pi ambik tu pasai Ape hah?!"-Hali
"Dh,kau letak dkt atas meja to Ofc la aku ambik!Lagipun takde nama kau kan?!-Ufan
𝐹𝑙𝑎𝑠ℎ𝑏𝑎𝑐𝑘 𝑜𝑛⇣
𝑇𝑎𝑢𝑓𝑎𝑛 𝑡𝑢𝑟𝑢𝑛 𝑘𝑒 𝑟𝑢𝑎𝑛𝑔 𝑡𝑎𝑚𝑢 𝑑𝑔𝑛 𝑛𝑖𝑎𝑡 𝑛𝑘 𝑡𝑛𝑔𝑜𝑘 𝑡𝑣 𝑡𝑝 𝑑𝑖𝑟𝑖𝑛𝑦𝑎 𝑡𝑒𝑟𝑛𝑎𝑚𝑝𝑎𝑘 𝑆𝑒𝑏𝑢𝑛𝑔𝑘𝑢𝑠 𝑝𝑜𝑙𝑦𝑠𝑡𝑟𝑖𝑛𝑒 𝑛𝑎𝑠𝑖 𝑎𝑦𝑎𝑚.
𝑇𝑎𝑢𝑓𝑎𝑛 𝑑𝑔𝑛 𝑡𝑎𝑛𝑝𝑎 𝑏𝑒𝑟𝑠𝑎𝑙𝑎ℎ𝑛𝑦𝑎 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑎𝑚𝑏𝑖𝑙 𝑑𝑎𝑛 𝑚𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑛𝑎𝑠𝑖 𝑎𝑦𝑎𝑚. 𝑡𝑎ℎ 𝑠𝑎𝑝𝑒 𝑝𝑢𝑛𝑦𝑎.
YOU ARE READING
𝑆𝑒𝑏𝑢𝑡𝑖𝑟 𝑴𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂𒈒 (𝑇𝑟𝑖𝑜 𝑂𝑟𝑖)
De Todo𝐻𝑂𝐿𝐿𝐴?! �҈҉⃝⃞⃟⃠⃤꙰꙱꙲༲࿆༫࿆࿂࿆༗ 𝑊ℎ𝑦 𝑠𝑜 𝑠𝑒𝑟𝑖𝑜𝑢𝑟𝑠? 𝑠𝑖𝑎𝑝𝑒 𝑗𝑒 𝐹𝑎𝑛𝑠 𝑏𝑏𝑏 𝑦𝑔 𝑡𝑎𝑘 𝑘𝑒𝑛𝑎𝑙 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑘𝑒𝑤𝑢𝑗𝑢𝑡𝑎𝑚 𝑇𝑟𝑖𝑜 𝑜𝑟𝑖..?𝑁𝑎𝑘 𝑡𝑎𝑢 𝑘𝑖𝑠𝑎ℎ 𝑠𝑒𝑙𝑎𝑛𝑗𝑢𝑡𝑛𝑦𝑎 𝑖𝑘𝑢𝑡𝑖,𝑣𝑜𝑡𝑒,𝑐𝑜𝑚𝑚𝑒𝑛𝑡,𝑑𝑎�...