𝐶ℎ𝑎𝑝𝑡𝑒𝑟 4࿂

101 7 0
                                    

   "𝑀𝑒𝑠𝑘𝑖𝑝𝑢𝑛 𝑘𝑎𝑢 𝑠𝑢𝑑𝑎ℎ 𝑗𝑎𝑢ℎ 𝑚𝑒𝑛𝑒𝑟𝑜𝑘𝑎𝑖 𝑛𝑒𝑔𝑎𝑟𝑎 𝑙𝑢𝑎𝑟..𝑁𝑎𝑚𝑢𝑛 𝐶𝑖𝑛𝑡𝑎 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑡𝑎𝑛𝑎ℎ 𝑎𝑖𝑟 𝑚𝑢 𝑡𝑒𝑡𝑝 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑠𝑒𝑛𝑡𝑖𝑎𝑠𝑎 𝑎𝑑𝑎..𝐾𝑒𝑟𝑎𝑛𝑎 𝑘𝑎𝑢,𝑀𝑒𝑚𝑏𝑒𝑠𝑎𝑟 𝑑𝑖𝑠𝑖𝑛𝑖..𝑏𝑢𝑘𝑎𝑛 𝑑𝑖𝑠𝑎𝑛𝑎 𝑏𝑎𝑟𝑎𝑛𝑔𝑘𝑎𝑙𝑖 𝑘𝑎𝑢 𝑚𝑒𝑚𝑖𝑙𝑖𝑘𝑖 𝑑𝑎𝑟𝑎ℎ 𝑘𝑎𝑐𝑢𝑘𝑎𝑛,𝐾𝑎𝑢 𝑡𝑒𝑡𝑎𝑝 𝐻𝑎𝑟𝑢𝑠 𝑏𝑒𝑟𝑎𝑑𝑎 𝑑𝑖 𝑠𝑖𝑛𝑖."

                      �҈҉⃝⃞⃟⃠⃤꙰꙱꙲༲࿆༫࿆࿂࿆༗

𝐊eadaan sesak di KLIA (Kuala Lumpur Internasional Airport)Hali dan bbb berlari anak untuk mencari kelibat dua kembar tersebut.

"Mana dorg ni?Kata kat sini?"-Bbb

Hali mengeluarkan telefon bimbit nya dri saku seluar jeans  nya tersebut.

Baru sahaja ingin mendail nombor telefon,terdengar se'seorg memanggil nama nya,ia menoleh ke arah pemanggil tersebut..

"Abang hali,Eh?Abang bbb pon ada jugak??"Kata thorn riang sambil menyalami kedua-dua abang sepupunya.

"Lama tau kiteorg tunggu..Dua jam!"

"Oh ye,ye abg bru sampai sebulan lepas.."Jawab bbb sanbil tubuhnya sudah di peluk erat oleh Adik sepupu innocentnya itu.

"Memanglah lambat..Dah korang pi bgitau last minute tu pasaipa?Dahla jem..Ni kan Kl?sah²la jem..lain kli tu bgi tau awal²Ingt pulau rintis gan kl ni dekat?"Oceh hali.

"Hehehe,yela,yela..mmg kami yg salah pon..dah 3 tahun kot tak balik sini..Heheh"Jawab thorn polos sambil mengaru-garu pipi chubby ny yg tk gatal.

"Mana solar?"Tanye Hali lagi.

"Oo..tu,bru keluar tandas"Tunjuk Thorn ke arah adiknya yg memakai cermin mata visor kuning.

"Hola,cuánto tiempo sin verte! Oh, el hermano Boboi también está de regreso en Malasia?
(Hai,lama tak jumpa..Abang boboi pun dah balik Malaysia?)

Kata Solar tersenyum ke'arah kedua abang sepupunya yg sudah dianggap abang kandung tersebut.

"Solar..Por favor, diga malayia."
(Solar tolong cakap malaysia.)
Pinta thorn ke'arah adiknya yg sudah terbiasa dgn bahasa spain)

"Yelah-yelah..Padahal Dorang pon pandai cakap Spain kan?So what's the problems bro?"-Solar

"Kau kena tahu..This is MALAYSIA not spanish!So sit in Malaysia and speak Malay.. sit in Spanish then speak Spain okay?"

"Está bien,Thorny"-Bbb
(tak apa,Thorny.)

Solar hanya mengangguk malas mendengar ocehan abgnya yg rada mirip mama mereka.

𝐒olar dan Thorn Adalah merupakan anak kacukan Spain,Malaysia.𝐷𝑎𝑑𝑑𝑦 mereka adalah org Spain. Sekaligus adik kepada amato,Sedgkan Mama mereka merupakan org malaysia sekaligus adik kepada ibu hali.Cinta adik beradik kan?Siapa sangka..

Bermakna Bbb,hali,taufan Dan gempa juga mempunyai darah kacukan Dikarena itu mereka Fasih berbahasa Spain.

Sebelum ibu-bapa mereka meninggal Bbb dan adik-adiknya menetap di Spain bersama-sama..Tetapi,be'berapa tahun kemudian Sesuatu yg tak diingini terjadi yg menyebabkan Mama papa Mereka meninggal di tempat kejadian.Setelah itu mereka duduk bersama atuk mereka di Pulau rintis..Tetapi Bbb tak ikut mereka bertiga.Setahun selepas tu..Mak ngah dan Pak ngah mereka menjaga Hali,taufan dan Gempa Selama 3 tahun di spanish semula dan hali memutuskan untuk balik menjaga atuk mereka di pulau rintis dan disetujui adik-adiknya.

𝑆𝑒𝑏𝑢𝑡𝑖𝑟 𝑴𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂𒈒 (𝑇𝑟𝑖𝑜 𝑂𝑟𝑖)Where stories live. Discover now