𝐶ℎ𝑎𝑝𝑡𝑒𝑟 6 ࿂

100 11 0
                                    

𝑊𝑎ℎ𝑎𝑖 𝑟𝑒𝑎𝑑𝑒𝑟 𝑦𝑔 𝑑𝑖𝑘𝑎𝑠𝑖ℎ𝑖..𝑆𝑎𝑦𝑎 𝑝𝑒𝑟𝑖𝑛𝑔𝑎𝑡𝑘𝑎𝑛..𝑏𝑎ℎ𝑎𝑤𝑎 𝑑𝑖𝑏𝑎𝑤𝑎ℎ 𝑚𝑒𝑟𝑢𝑝𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑎𝑑𝑒𝑔𝑎𝑛 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑝𝑒𝑛𝑢ℎ 𝑑𝑒𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑝𝑠𝑖𝑘𝑜.𝐵𝑙𝑜𝑜𝑑 𝑑𝑙𝑙 .𝐻𝑎𝑟𝑎𝑝 𝑘𝑜𝑟𝑎𝑔 𝑡𝑎𝑘 𝑏𝑎𝑐𝑎 𝑠𝑎𝑚𝑏𝑖𝑙 𝑚𝑎𝑘𝑎𝑛..𝐴𝑑𝑒𝑔𝑎𝑛 18+ 𝑏𝑢𝑛𝑢ℎ 𝑚𝑒𝑚𝑏𝑢𝑛𝑢ℎ 𝑔𝑖𝑡𝑢𝑢..𝐾𝑎𝑙𝑢 𝑗𝑑 𝑎𝑝 𝑖𝑖 𝑠𝑦𝑒 𝑥 𝑏𝑒𝑟𝑠𝑎𝑙𝑎ℎ 𝑦𝑒ℎ!!

𝐵𝑎𝑖𝑘𝑙𝑎ℎ..

𝐇𝐀𝐏𝐏𝐘 𝐑𝐄𝐀𝐃𝐈𝐍𝐆𝐒!

'𝐾𝑢 𝑠𝑒𝑟𝑎ℎ𝑘𝑎𝑛 𝑎𝑝𝑎𝑝𝑢𝑛..𝑊𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑛𝑦𝑎𝑤𝑎
𝑠𝑒𝑘𝑎𝑙𝑖𝑝𝑢𝑛'
.
.
.
.
.
𝑇𝑎𝑢𝑓𝑎𝑛 𝑝𝑜𝑣..

𝐆

Erimis petang menguyur saat aku menerima mesej dari seseorang.Sesaat guruh menjerit kemudian reda..Tak lama kemudian langit kembali bertempik,Seperti turut mewakili hatiku yg kini sedang di ambang kritikal.

Aku terpaku pabila melihat video yang dihantar oleh seseorang yang tak ku kenali asal usulnya.Mataku membulat besar seakan mahu saja keluar dari tempatnya,biji mata ini..Perasaan marah yang teramat kini mengambil alih jiwaku yg sentiasa ceria.

Di video tersebut terpapar sosok satu-satunya adikku yang ditekup mulutnya menggunakan kain,beserta terdapat cairan merah yg masih pekat,mengalir di kepalanya.

"G-GEMPA!"Teriakku lantang membuat seisi rumah seakan-akan hampir roboh oleh laungan ku.

Beberapa langkah kedengaran menghampiri ku yang masih terpaku.
Aku memandang kearah mereka satu-persatu,seisi keluarga berkumpul mengelilingiku kecuali adikku.

"Taufan?kenape ha?"Tanya abg sulungku iaitu Bbb dgn mimik wajah yg penuh kekhuatiran.

Tanpa berpikir panjang aku menyerahkan telefon ku ke hali.Mereka melihat dgn teliti dan setelah itu raut wajah yang digambarkan mereka juga persis seperti ku.

𝑇𝑎𝑢𝑓𝑎𝑛 𝑝𝑜𝑣 𝑒𝑛𝑑..

𝑫𝒊 𝒔𝒊𝒔𝒊 𝒍𝒂𝒊𝒏⇁

G
Empa sudah tersedar dari pingsannya dan matanye melilau mencari dimanakah ia, dgn raut wajah yg kebingungan.Beberapa jam lalu ia baru sahaja selesai memberi barang dapur.

"Ish,ape ko nak dengan aku,hah?!"Jerit Gempa lantang sambil berusaha melepaskan ikatan tali di pergelangan tangganya yang sudah naik biru.

Namun usahanya langsung tak membuah hasil,kerana dia langsung tak pandai mengatasi cara jika diculik,Lainlah kalau yang diculik ni Abang ii nya yg sememangnya juara silat 3 tahun berturut-turut.Pasti cara melepaskan diri ni hanya dicelah giginya sahaja.

"Hai..kau tanye aku,kenapa aku culik kau?Oh..ofc la sebb nak tarik abang ii ko tu meh sini,dgn carenya guna adik kesayangan dorang nie.Aku nie..dhlama dendam dgn dorang tu."

"So?Asal aku lak yang jdi mangsa nie?Arini jgk la kau nak buat penculikan atas aku..buatla besok ke,semalam ke,ah bile ii la..Arini aku nak masak kari ayam tau?dah..abis barang ii masak aku jatoh berterabur masa korang culik aku nie..Hish membazir ii pikir barang murah ke?Harga ayam pon da naik..isk ii.."Celoteh gempa dgn kesal,terkesima sang penculik ii tersebut.

"Takke kita tersalah culik org?"

"Perangai die mmg centu,..Jiwa mak ii."

"Oh ye..ko klu nk culik aku sbb duit,takyah la susah ii panggil abg ii aku tuh,bazir kredit je,nah ambik kad kredit aku dlm poket nie"Kata gempa selamba.

𝑆𝑒𝑏𝑢𝑡𝑖𝑟 𝑴𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂𒈒 (𝑇𝑟𝑖𝑜 𝑂𝑟𝑖)Where stories live. Discover now