𝐶ℎ𝑎𝑝𝑡𝑒𝑟 8 ࿂

150 13 0
                                    

'𝐵𝑢𝑛𝑔𝑎 𝑚𝑖𝑚𝑝𝑖...𝑎𝑑𝑎𝑘𝑎ℎ 𝑖𝑡𝑢 𝑠𝑒𝑠𝑢𝑎𝑡𝑢 𝑦𝑎𝑛𝑔
ℎ𝑎𝑟𝑢𝑠 𝑑𝑖𝑝𝑒𝑟𝑐𝑎𝑦𝑎𝑖?𝐴𝑡𝑎𝑢 ℎ𝑎𝑛𝑦𝑎 𝑖𝑙𝑢𝑠𝑖?'
.
.
.
Semalam,dokter telah memindahkan Hali ke wad biasa.Setelah dua hari dirawat,akhirnya keadaan Hali telah pun stabil.Tentu,itu sebuah kabar yang baik tuk mereka semua .

Di bilik Hali Taufan mengemas barang keperluan Hali . Mungkin untuk seminggu-dua minggu?Berus gigi,tuala dll barang keperluan Hali . Beberapa menit ia kemas,Taufan duduk di birai katil Hali.Memandng sekeliling,matanya tertumpu pada meja belajar Hali .

Di meja itu terdapat sekeping sampul surat yang bewarna Hitam .

"Sampul..ape nie?"Tanyanya.Taufan mengambil sampul tersebut.

Hatinya bersikeras untuk menyuruhnya membuka sampul itu . Taufan mengikut gerak hatinya,ia membuka sampul itu dan mendapati secarik kertas dan sekeping Gambar.Gambar mereka bertiga,Abang bbbnya,Hali,dirinya dan Gempa .

Secebis senyuman terukir dibibirnya,kala ia mengingat foto itu diambil.Diambil sewaktu umurnya 10 tahun,disana ada Ayah dan Mamanya yang berdiri di samping . Dia membuka kertas itu,disana tertulis:

'𝑫𝒖𝒊𝒕,𝒉𝒂𝒓𝒕𝒂..𝒔𝒆𝒈𝒂𝒍𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒕𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒎𝒂𝒎𝒑𝒖 𝒎𝒆𝒎𝒃𝒆𝒍𝒊 𝒌𝒆𝒃𝒂𝒉𝒂𝒈𝒊𝒂𝒂𝒏.𝑴𝒂𝒌𝒂 𝒅𝒂𝒓𝒊 𝒊𝒕𝒖..𝒂𝒌𝒖 𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒎𝒆𝒎𝒃𝒆𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒎𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂.𝑺𝒆𝒄𝒆𝒃𝒊𝒔 𝒎𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒂𝒑𝒂𝒕 𝒂𝒌𝒖 𝒍𝒊𝒉𝒂𝒕,𝒎𝒆𝒓𝒆𝒌𝒂 .𝑶𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒂𝒌𝒖 𝒔𝒂𝒚𝒂𝒏𝒈𝒊 𝒅𝒊 𝒅𝒂𝒍𝒂𝒎 𝒑𝒂𝒏𝒕𝒖𝒍𝒂𝒏 𝒎𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂 𝒊𝒕𝒖 . 𝒀𝒂.𝑴𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂 𝒊𝒕𝒖 𝒕𝒆𝒓𝒔𝒊𝒎𝒑𝒂𝒏 𝒅𝒊 𝒅𝒂𝒍𝒂𝒎 𝒍𝒖𝒃𝒖𝒌 𝒉𝒂𝒕𝒊 𝒋𝒂𝒖𝒉 𝒅𝒊𝒔𝒂𝒏𝒂 𝒊𝒂 𝒕𝒆𝒓𝒔𝒆𝒍𝒊𝒕 𝒓𝒂𝒑𝒊.𝑻𝒆𝒓𝒑𝒆𝒄𝒂𝒉 . 𝑴𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂 𝒊𝒕𝒖 𝒕𝒆𝒓𝒑𝒆𝒄𝒂𝒉 𝒌𝒆𝒑𝒂𝒅𝒂 𝒃𝒆𝒃𝒆𝒓𝒂𝒑𝒂 𝒃𝒂𝒉𝒂𝒈𝒊𝒂𝒏. 𝑫𝒊𝒎𝒂𝒏𝒂 𝒔𝒆𝒌𝒆𝒑𝒊𝒏𝒈 𝒎𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂 𝒊𝒕𝒖 𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒃𝒆𝒓𝒔𝒂𝒕𝒖 𝒎𝒆𝒏𝒋𝒂𝒅𝒊 𝒎𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒍𝒆𝒏𝒈𝒌𝒂𝒑. 𝑻𝒂𝒑𝒊...𝒎𝒂𝒎𝒑𝒖𝒌𝒂𝒉 𝒊𝒂 𝒃𝒆𝒓𝒄𝒂𝒏𝒕𝒖𝒎 𝒅𝒆𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒌𝒆𝒑𝒊𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒕𝒆𝒓𝒑𝒊𝒔𝒂𝒉 𝒍𝒂𝒊𝒏𝒏𝒚𝒂?𝑻𝒊𝒅𝒂𝒌.𝑨𝒌𝒖 𝒕𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒎𝒆𝒏𝒆𝒎𝒖𝒊 𝒋𝒂𝒘𝒂𝒑𝒂𝒏𝒏𝒚𝒂 . 𝑯𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒔𝒂𝒕𝒖 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒊𝒏𝒈𝒊𝒏 𝒂𝒌𝒖 𝒕𝒂𝒉𝒖 𝒋𝒂𝒘𝒂𝒑𝒂𝒏𝒏𝒚𝒂. 𝑨𝒅𝒂𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒈𝒂𝒈𝒂𝒍..𝒎𝒆𝒏𝒋𝒂𝒅𝒊 𝒑𝒆𝒍𝒊𝒏𝒅𝒖𝒏𝒈 𝑴𝒆𝒓𝒆𝒌𝒂?𝑨𝒅𝒂𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒈𝒂𝒈𝒂𝒍 𝒎𝒆𝒏𝒋𝒂𝒅𝒊 𝒂𝒃𝒂𝒏𝒈 𝒎𝒆𝒓𝒆𝒌𝒂 ?𝑪𝒆𝒑𝒂𝒕 𝒂𝒕𝒂𝒖 𝒍𝒂𝒎𝒃𝒂𝒕..𝒂𝒌𝒊 𝒕𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒃𝒊𝒔𝒂 𝒕𝒆𝒆𝒖𝒔 𝒎𝒆𝒏𝒆𝒓𝒖𝒔 𝒎𝒆𝒍𝒊𝒏𝒅𝒖𝒏𝒈𝒊 𝒎𝒆𝒓𝒆𝒌𝒂,𝒚𝒂..𝒕𝒂𝒌 𝒎𝒖𝒏𝒈𝒌𝒊𝒏 𝒂𝒌𝒖 𝒔𝒆𝒍𝒂𝒎𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒃𝒆𝒓𝒔𝒂𝒎𝒂 𝒎𝒆𝒓𝒆𝒌𝒂 .𝑲𝒂𝒏..?'

-𝑯𝒂𝒍𝒊𝒍𝒊𝒏𝒕𝒂𝒓

Kertas yang dibaca Taufan itu disimpan kembali ke tempatnya,Taufan memandang ke arah Gambar itu selama beberapa menit .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 21, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝑆𝑒𝑏𝑢𝑡𝑖𝑟 𝑴𝒖𝒕𝒊𝒂𝒓𝒂𒈒 (𝑇𝑟𝑖𝑜 𝑂𝑟𝑖)Where stories live. Discover now