Bab 7

33 2 0
                                    

"KE mana kita hari ni?" Kenzi melabuhkan punggung di tempat duduk belakang. Butang baju kotnya dibuka. Membetulkan duduknya agar lebih selesa.

Ross yang sedang menatap skrip iPad, mengaru kepala. Dia yakin jawapannya nanti akan membuatkan wajah Kenzi tegang.

"Tak dengar ke?" Kenzi mengerling.

"Emmm..." Ross pura-pura buat sibuk membelek jadual mereka hari ini. "Aku tak pasti. Sekejap tunggu Mike."

"Kau orang kanan aku. Dia bodyguard kita. Takkan dia yang tahu jadual kita?"

"Aku dah bagi senarai dekat dia semalam. Minta dia susun ikut keadaan yang sesuai." Ross berdalih.

"Mike, kita ke mana pagi ni?" Terus Kenzi bertanya sebaik saja Mike menduduki kerusi di sebelah pemandu.

"Kita ke Rimbun Consultant, bos."

"Rimbun, eh?" Kenzi menoleh ke arah Ross. Sebelah keningnya terangkat.

"Apa?" Ross tayang muka bersahaja.

"Buat apa ke sana? Bukan ada urusan apa pun?" Kenzi dapat agak Ross sedang menjalankan misinya.

Baru minggu lepas dia bertemu dengan Dato Nazri untuk membincangkan cabang perniagaan baru Kenzi Holding. Hari ini mereka ke sana pula?

"Ada. Urusan paling penting." Ross angguk dengan wajah seriusnya. Sedaya upaya menahan senyum.

"Nope. Tukar plan. What's next Mike?" Kenzi memandang sekilas pada Ross. Dia akan pastikan rancangan Ross takkan berjaya.

"Mana boleh tukar macam tu aje? Kau ingat orang lain tu tak ada urusan lain selain daripada jumpa kau? Nope, Mike. Stick to the plan." Ross berdeham perlahan.

"Ridiculous." Kenzi mendengus kasar.

"Dato Nazri yang nak jumpa kau. So?"

"Dekat pejabat dia? Seriously?" Kenzi menjeling sinis.

Macamlah dia tak tahu apa rancangan Ross tu sebenarnya. Selalunya kalau ada pertemuan dengan Dato Nazri, tak pernah-penah mereka bertemu di pejabat. Selalunya perjumpaan dilakukan di hotel-hotel terkemuka saja. Mudah. Selesai urusan, terus mereka boleh menjamu selera.

"Ya. Dah dia ajak ke sana."

"Kau call dia sekarang. Meeting dekat tempat biasa." Tegas Kenzi. "Ali, drive ke Marriott KL."

"Ali. No." Ross segera mencelah.

"Now." Kenzi merenung Ali yang sedang memandang melalui cermin pandang belakang.

"No. Terus ke Damansara." Ross memberi arahan.

"KL."

"Damansara."

"K.L." Tegas Kenzi.

"Da.man.sa.ra." Ross mengajuk.

Ali serba salah. Kedua-dua manusia itu memang majikannya. Jadi sekarang ini dia nak dengar arahan yang mana satu?

"Look, Kenzi. Dato susun meeting dekat pejabat dia sebab kali ni team yang handle akaun kita akan ikut serta. Ramai. Jadi senang buat dekat pejabat dia aje. Takkan nak angkut semua staf tu ke hotel? Ambil masa semua tu. Dengan jammed masa nak pergi. Jammed masa nak balik. Nanti ofis tu huru-hara. Tak ditambah dengan staf nanti mengular ke tempat lain sebelum balik ke pejabat. Jadi..."

"Fine." Kenzi mendengus kasar.

Berjela-jela alasan! Nampak sangat nak cover plan asal. Kenzi menjeling sebal. "Dah, cepat gerak." Dia nak tengok sejauh mana permainan Ross kali ini.

Novel Kenzi X Embun Oleh Anna LeeWhere stories live. Discover now