“Kita singgah makan dulu.” Ilyas segera menukar topik perbualan.Eton mengeluh panjang. Ini yang dia tak suka. Kalau mereka singgah makan, takkan dia nak jadi patung. Dia bukannya ada bawa duit lebih.
“Tapi…”
“Kita dah sampai. Turun,” arah Ilyas.
Jatuh kedua bahu Eton. Memang menyakitkan hati betul Ilyas ni. Pintu dibuka dan dihempas kuat.
“Kalau pintu kereta ni tercabut, aku botakkan kepala kau.”
Eton jelirkan lidah tanda protes. Ada hati nak botakkan kepala dia. Dia berjalan laju masuk ke dalam restoran.
“Nak makan apa?” soal pelayan lelaki yang baru muncul di meja mereka.
“Saya nak air masak aje.” Perlahan nada suara Eton.
“Abang?”
“Bagi dua nasi ayam dan dua gelas sirap.” Jawab Ilyas.
Eton tegakkan badan. Sebaik saja pelayan itu pergi, lengan lelaki itu dicuit.
“Banyaknya kau pesan. Kau bela saka ke?”
Ilyas tak menjawab. Sebaliknya dia sibuk melihat telefon bimbitnya. Eton menjenguk sedikit skrin telefon lelaki itu.
“Tak payah nak intai.”
Kepala Eton ditunjal dengan jari telunjuk Ilyas. Lelaki itu jauhkan sedikit telefon bimbitnya dari Eton.
Tak lama kemudian hidangan mereka tiba di meja. Tertelan air liur Eton. Dia meneguk air masak yang dipesannya tadi.
“Makan.”
Tercengang Eton.
“Kejap lagi ada banyak barang kau nak kena angkat. Makan dulu untuk isi tenaga.” Sesuap nasi masuk ke mulutnya.
“Kau belanja aku?” soal Eton dengan riak curiga.
“Tak. Aku bagi saka aku makan.” Ilyas tersenyum sinis.
Berdecit lidah Eton. Ada saja akal Ilyas nak kenakan dia. Tak kisahlah dia nak cakap Eton saka. Yang penting, perut dia kenyang.
🤩
Hobi Ilyas, suka bagi Eton makan walaupun dia benci. Pelik nau👉👈
Kredit untuk gambar poster dari Penerbitan RC
YOU ARE READING
Takkan Berganti ( ready Stok)
Romancekisah Eton dan Ilyas dari versi Wattpad ke versi cetak