Her şey bir çiçekle başlıyor, Bu bir çiçeğin, bir şarkının hikayesi. "Smeraldo" İtalyanca'da " zümrüt" anlamına gelir. Bazıları , Smeraldo'nun yalnızca bir efsanede ortaya çıkan,kurgusal bir çiçek olduğunu söyler. Bazıları ise arkasında yatan hüzünlü ve güzel hikaye yüzünden onun gerçek olduğunu savunur.smeraldo kalp kırıklıkları ve sevgi dolu hikayeye sahip bir çiçek. Bu hikaye smeraldo çiçeğinin adından da anlayacağınız üzere smeraldo çiçeğinin hikayesi]
smeraldonun hikayesi yaklaşık 15-16. yüzyılda Kuzey italya'da bulunun bir köyde başlıyor. La Città de Smeraldo adındaki bu köyde küçük, izbe bir kale varmış. Orada çok çirkin (?) bir adam yaşarmış.Bu adam hakkında pek fazla bilgi yok. 'İtibarlı bir dükün gayrı meşru çocuğuymuş. Dük bahçıvanın kızına gönül vermiş ve ondan gayri meşru bir çocuğu olmuş. Adamın annesi doğum yaparken kan kaybından can vermiş. Dük'ün karısı ve çocuklarıda adamı öldürmeye çalışmış ama dük, güvenliği için adamcağızı uzaklara yollamış' söylentilerini herkes bilir ama hiçbirinin doğruluğu kesin değildir.
adamcağız tek başına bu eski kaleye saklanmış. Doğumunda ve büyüdüğü zamanlarda aldığı nefret ve tenkitlerden midir bilinmez, kendini kimseye açmazmış. Hep sinirliymiş ve biri kendisine yaklaşacak olsa hemen saklanırmış. Duyduğu tek keyif bahçesindeki çiçeklerle ilgilenmekmiş.
sonra bir gün kalesinin yanında bir kadın belirivermiş. Baştan aşağı yırtık pırtık kıyafetler içindeki kadın, bahçe çitine tırmanmış ve çiçekleri çalıp kaçmış. Adam başta çok sinirlenmiş, tüm gece bahçesini koruyup gözlemiş, ama uyuya kaldığı bir anda kadın tekrar çiçekleri çalıp gitmiş. Gecesi böyle tekrarlanıp duran onlarca gün geçmiş ve adam, kadının gelişini izlerken uyuyor taklidi yapmaya başlamış. Meraklanmış adam. Kadının gelmedini beklemiş ve sonra bir gün kadını takip bile etmiş. Pelerininin altına gizlenip onu takip eden adam öğwnmiş ki, bu zavallı hasta kadın çiçekleri satarak geçiniyormuş.
Adamcağız kadına yardım etmek istemiş. Ona nasıl çiçek dikileceğini ve nasıl güzel çiçekler yetiştirebileceğini öğretmek istemiş. Gel gör ki kadının karşısına çıkamamış. Adamdan korkup onun bu çirkin görünüşünü sevmeyeceği gün gibi ortadaymış. Nihayetinde adamın yapabildiği tek şey kadın gelip alsın diye bahçesine çiçek dikip yetiştirmek olmuş.
Adam, dünyada olmayan bir çiçek yetiştirmeye karar vermiş. Kadının yüksek bir fiyata sarabileceği çiçekler yapmaya başlamış. Kendini kaleye kapatmış ve bir çiçek yapmaya koyulmuş. Onlarca başarısız denemeden sonra adam nihayet dünyada olmayan bir çiçek yapmayı başarmış ve bahçesini bu çiçeklerle donatmış.
Fakat kadın bir süre sonra gelmez olmuş. Adam ne kadar beklerse beklesin kadın hiç gelmemiş. Endişelenen adamcağız yüzünü gizleyip köye inmiş. Ama öğrenmiş ki kadın çoktan ölüp gitmiş.
***
😭😭😭😭
kaynak:nhttps://aminoapps.com/c/turkish-people/page/blog/smeraldo/d3Yk_VJGHbuL0rlXW1gBJMvRL0owgXP1MWe
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TROUVAİLLE
Cerita Pendek🌸 Selamlar! Buraya hoşuma giden hikâyeleri kaynağıyla beraber koyuyorum. Bunu bir nevi bilgi kitapçığı gibi düşünebilirsiniz. Keyifli okumalar... ❤️ Fransızca'da yer alan "Trouvaille" kelimesi "Şans eseri, tesadüfen çok güzel bir şey keşfetmek"...