الكلام عن القرين مش بيخلص ، لأن القرين شئ ساكن جوانا و منعرفش حقيقي عنه أي حاجه ، اكتشفت أن مقال واحد عنه مش كفاية ، و بعد شهور كتير غيبت فيها عن معلومات عن الجن ؛ حبيت ارجع تاني ليكم و قولكم المعلومات اللي وصلت ليها عن القرين .
تعرفوا أن في حاجه اسمها _مس القرين _ ، عارفه أن كلنا عارفين عن حاجه اسمها _ مس الشيطان _ ، لكن برضوا في حاجه اسمها _ مس القرين _ ؛ تعالوا بقى اتكلم معاكم عن مس القرين شويا .
اعرض مس القرين بتختلف من شخص للتاني في أوقات بتبقى اعراض المس ظهره جداً و اوقات تانيه بتبقى مخفيه ، لدرجة أن المريض بالمس مش بيبقى عارف أنه مصاب بالمس ؛ و فيه اعراض بتصيبه لكنه مش بيبقى عارف أنه مصاب بالمس فعلياً ، زي ايه ؟ زي ، الحزن و الكآبة ، الوسواس القهري ، النفور من البيت او الزوجه او المجتمع ، أو الأرق و القلق .
و المشكله ان اعراض المس بتبقى متشبه جداً مع بعض الأمراض العضوية ، و النفسية و العصبية ، فـ بيبقى المريض مش عارف يحدد .
او ساعات كتير جداً الشيخ الروحاني مش بيبقى متمرس بشكل الكافي ، اللي بيخليه يعرف أن ده مس ، مش عين او سحر معمول .
و لكن المريض اللي بيبقى مصاب بالمس ، مش بينفع معاه علاج نفساني أو علاج عضوي ، و لكن مش كل انواع الجن زي بعض ، لاني ساعات بيبقى الجن مخادع ، فـ بيستجيب للدواء أو العلاج الطبي فتره من الزمن ، و بعدين يرجع تاني يشتغل معاك المس ؛ و ده بيحصل في حالة أن القرين بيبقى مخادع و خبيث بشده .
الإنسان اللي بيتم مسه ، بيبقى يعتبر مريض شيزوفرينا ، اللي هو مريض مزدوج الشخصية .
بتبقى كانك بتعامل شخصين في شخص واحد ، و انا دلوقتي بتكلم عن المس مش عن مرض نفسي خالص .
بيحصل تصرفات مضادة لبعضها في ذات الوقت ، سواء أفعال طريقة كلام ، أو حتى ممارسة الحياة طبيعية .
و لكن كل ده بيزيد و بيقل على درجة تقربك من ربنا ، أو ايمانك بالله عموماً ؛ فيه حاجات كدا ممكن تشوفوها بسيطه أو عاديه و لكنها فيها فائده للإنسان ، زي مثلاً اننا نصلي على النبي كل شويا ، أو نحمد ربنا أو نشكر الله ، أو نسبح حاجات بسيطه بنسبه ليك كـ بني ادم ، لكن مش بسيطه خالص على شخص ممسوس بالقرين .الحاجات اللي تخليك تعرف انك ممسوس من القرين :-
1- ضيق في الصدر
2-الشرود الذهني و النسيان .
3-كرهم لعملك أو امرأتك أو المجتمع أو الدراسة .
ده طبعاً مينطبقش على الفشلة اللي كدا كدا بيكره الدراسه .4- خفقان مفاجئ و شديد في القلب .
5-تنميل أو رعشة. او حركة لا إرادية في الجسم .
6-تسمع أصوات معروفة من أشخاص و هما مش موجودين ، أو أصوات غريبة محدش يسمعها غيره .
7-تسمع صوت _وش_
أنت تقرأ
معلومات عن الجن
Horrorمعلومات آخري ليس لها علاقة بالخوف ، انا انشر للاستفادة من معلومات بعضكم قد يعلمها والبعض الآخر لا ، لا أتحدث عن شئ واحد بل اتحدث عن أكثر من شئ غامض ، سواء كان مرئي مثل مثلث برمودا او سري زي المنظمات السرية مثل الماسونيه او غير مرئي مثل انو...