pfoaaaiii

0 0 0
                                    

Florița este personajul principal din fragmentul ,,Florița din codru (basm repovestit de Adina Popescu)" deoarece participa activ la toate momentele acțiunii iar celelalte personaje gravitează in jurul ei. Aceasta este caracterizată in mod direct de către narator și de celelalte personaje, cât și indirect prin faptele, gesturile, limbajul si relatiile cu celelalte personaje. Încă de la începutul textului este caracterizată direct de către narator, acesta spunând că are trăsături faciale foarte frumoase ,,Hangiul a gasit într-o poiană o fată frumoasă". De asemenea, oglinda fermecată a hangiței spune că Florița este mai frumoasă decât ea ,,Iar oglinda îi răspunde mereu la fel, că Florița e cea mai frumoasă".
Fata este caracterizată în mod indirect de faptele ei, ca fiind neînfricată deoarece nu îi era frică de bandiți, deși cocoșatul a avertizat-o că va fi ucisă, cum reiese din secvența ,,Dacă hoții te vor găsi aici, te vor ucide, caci sunt foarte răi! Însă Florița nu s-a speriat"
Totodată, ne dăm seama că este o persoană gospodină si talentată în bucătărie fiindcă a făcut curat in casa hoțiilor si le-a făcut mâncare, acestia fiind foarte mulțumiți de ea și spunând că mancarea este delicioasa, fapte care reies din secventele "Ba chiar s-a apucat de deretice prin casă și să facă mâncare" , "...Unul a gustat din friptura de porc, altul din cea de pui si li s-au parut atat de gustoase incat au inceput sa se bată pe mâncare".
În concluzie, personajul principal Florița este o persoana frumoasă, gospodină si curajoasa, cu un comportament demn de urmat.

Teme la mai multe hahaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum