ITS TRUE

619 43 99
                                    

.-.. --- ...- .

Ada orang membuka pintu bilik sakit dan berlari ke arah Ochobot.

Orang itu dengan tidak cukup nafas berhenti di depan Ochobot dan cuba memberitahu sesuatu.

???: Ocho- huff... Huff.. *nafas tersekat* ochobot huff... kau kena tolong kite orang.

Ochobot: Dah kenapa ni Fang?

Fang: Ayah Boboiboy nak musnahkan Tapops!!!

Ochobot: Apaaaa!!!!

Fang: Jom cepat Ochobot!

Fang menarik Ochobot pergi keluar dari bilik sakit dan membawa dia ke bahagian pelepasan kapal angkasa.

Ochobot: apa yang dah jadi? Kenapa ayah boboiboy.. eh tak siapa ayah boboiboy sampaikan kau macam ni Fang?

Fang: Aku tahu apa yang jadi, dan aku pun baru tahu yang ayah boboiboy adalah salah satu general tertinggi Tapops.

Ochobot: Apa?! Jadi kenapa dia...

Fang: kite orang tak tahu, sebab tu laksamana Tarung suruh aku bawak kau ke sana!

Fang berlari dan memanggil helang bayang, mereka berdua terus terbang laju menujuk ke tempat perlepasan kapal angkasa.

.

.

.

.

.

TIME SKIP

Setiba nya di situ Fang dan Ochobot melihat Amato atau lebih dikenali sebagai Mechamato berdiri di tengah-tengah dan di sekeliling dia adalah anggota Tapops yang sudah dikalahkan.

Ochobot: Apakah?!

Amato memandang dengan pandangan membunuh kepada Laksamana Tarung, semua anggota di situ mula risau dan berpeluh satu muka.

L.tarung: Urghh...

Komander kokoci bergerak ke sebelah Laksamana Tarung perlahan-lahan, Komander kokoci cuba menenangkan Amato.

K.kokoci: General tolong bertenang, ini bukan caranya.

Ramenman: Tolong laa kami minta maaf..

Amato langsung tidak memberikan apa-apa reaksi, Yaya, Ying dan Gopal berada di tepi dinding sedang berehat kerana mereka telah dikalah terlebih dahulu.

Fang berlari ke arah mereka setelah melihat kawan-kawannya dan dia cepat-cepat periksa kecederaan mereka semua.

Nasib baik mereka cuma cedera sedikit, Fang melihat keadaan sekeliling dan tidak menjumpai dia.

Ying: Kau cari kapten kaizo ke?

Yaya: kapten kaizo urgh... pergi cari general Maskmana..

Gopal: Dey kenapa kau lambat sangat, nasib baik tak jadi apa-apa kat kite orang.

Fang: Sorry laa, aku tak tahu Ochobot kat mana, jadi aku terpaksa periksa setiap bilik yang ada.

Ochobot: Korang dah! cerita cepat apa yang jadi sekarang ni!

Yaya: Itu...

.

.

.

FLASHBACK

Anggota Tapops sedang periksa segala senjata dan memastikan mereka bersedia untuk berlawan jika terjadi kejadian buruk seperti serangan Retakka.

Sebaik sahaja mereka ingin bertolak, kelihatan seorang lelaki berperisai datang mendarat ke bahagian pelepasan kapal angkasa Tempur-A.

Mereka semua tidak mengenali orang itu, Yaya, Ying, Gopal dan Fang yang berada di situ juga perasan kedatangan orang itu.

WHO ARE YOU? *Complete*Where stories live. Discover now