DIFFERENCE

363 29 32
                                    

..-. --- .-.

TIME SKIP

Amato membuka matanya dan berasa seluruh badan nya sakit. Ada cahaya lampu di atas kepala dia, ini membuatkan Amato silau di mata nya.

Amato cuba untuk bangun tetapi kedua-dua tangan nya di gari ke pemengang katil.

Amato: Apa yang dah urghh...

???: Duduk diam kalau kau tak nak hampir mati lagi.

Amato: Si-siapa di sana?

Orang itu munculkan diri, dengan memakai kot serba putih dan cermin mata emas dia datang ke arah Amato.

Amato: So-solar...

Solar: Jadi betul cakap Duri, kau kenal kite orang, aku ingat Blaze dah hapuskan semua.

Amato: Apa yang Solar cakap ni, Solar tolong ayah, lepaskan ayah boleh?

Solar memandang pelik, bermacam-macam kesimpulan dia fikirkan dalam fikiran dia.

.

Solar: Aku tak kenal kau, Duri yang bawak kau kat aku, baik kau tanya dia.

Solar melihat keadaan Amato dan menulis sesuatu di tablet nya.

Amato: Urghh... Lepaskan ayah.

Amato meronta-ronta minta dilepaskan, tetapi Solar buat-buat tak dengar Amato.

Kemudian Solar ingin melangkah keluar kerana tugas dia sudah selesai, tetapi nama yang di sebut oleh Amato membuat dia berhenti.

Amato: Boboiboy Solar! Ini ayah takkan kamu tak ingat ayah kamu?!

Solar tersentak, Solar memandang ke arah Amato, dia kembali semula ke katil dan berhenti di sebelah katil Amato.

Solar: Dari mana kau dengar nama tu?

Solar kalau boleh bunuh orang dengan pandangan dia dah lama semua orang mati, tetapi ini membuatkan Amato pelik, kenapa anaknya bertanyakan soalan itu.

.

Amato: Apa kamu ni, tadi Duri cakap macam ni, sekarang kamu pula, takkan kamu tak kenal ayah kamu sendiri!

Solar: Jadi sebab tu dia hantar kau kat aku, baiklah nampaknya aku kena cakap dengan Deon.

Amato: Deon... siapa dia? Lepaskan ayah sekarang!

Solar: Hmm kau kena duduk situ dulu, buat sementara waktu A Y A H.

Amato mendengar nada suara Solar yang seperti berkata perkataan AYAH itu tiada makna baginya, Amato berasa sedikit sedih dan memandang wajah Solar yang tiada perasaan.

Solar dengan tiada rasa apa-apa, terus keluar meninggalkan Amato bersendirian di bilik itu. Muka Solar yang tenang berubah menakutkan dia mengetap giginya dan menaip sesuatu di tablet dia.

.

.

.

.

.

TIME SKIP

Di rumah datuk bandar, kelihatan Gempa yang baru selesai perbincangan dengan datuk bandar berjalan keluar dari situ.

Sepanjang perjalanan keluar, orang- orang bawahan datuk bandar semua mengelak dari bertembung dengan Gempa. Atau lebih tepat mereka seperti lari ketakutan.

Kemudian Gempa jejakkan kaki di luar rumah datuk bandar dan terus di sambut oleh Halilintar dan Taufan yang menunggu Gempa di luar.

Taufan: Hey Gem-

WHO ARE YOU? *Complete*Where stories live. Discover now