SAME PERSON

258 25 31
                                    

... --- -.

TIME SKIP

Amato berjalan ke kiri dan ke kanan tidak berhenti, matanya kejap kejap mengintai keadaan luar bilik itu.

Amato: Mana ni... *tengok jam* dah nak hampir sejam, dia masih tak keluar lagi.

Amato yang sudah bersembunyi di bilik bertentangan dengan bilik yang Deon masuk, merasa resah gelisah.

DOOM!

Tiba-tiba bunyi gegaran dan letupan yang kuat berlaku di dalam markas Tapops yang datang dari bilik di mana Deon berada.

Amato semakin merasa risaukan keadaaan Deon tetapi dia telah berjanji dia tidak akan masuk campur hal anaknya di dunia ini.

Tiba-tiba Amato teringat kembali tentang perbualan dia dengan Ochobot sebelum ini.

.

FLASHBACK

Ochobot: Kau boleh tolong aku?

Amato: Apa sahaja, aku akan tolong sebaik mungkin.

Ochobot: Pastikan Deon selamat, boleh kau janji dengan aku?

END FLASHBACK

.

Amato mengambil spacebot dan terus keluar dari tempat persembunyiannya untuk mencari Deon.

Amato: Kali ni aku pasti lindungi anak aku Boboiboy!

.

.

.

.

.

TIME SKIP

Amato yang baru masuk, keadaan di dalam bilik itu penuh dengan debu asap dari lantai yang pecah berderai, sampai membuatkan dia terbatuk-batuk.

Amato: Ohokk... Ohokk... Mana boi..

Amato melihat keadaan bilik itu yang penuh dengan kesan dari bermacam-macam jenis serangan.

TINGG!

BLAST!

SHING!

Amato kemudian mendengar bunyi pertarungan tidak jauh dari tempat dia berada.

Amato terus menuju ke arah bunyi itu, di fikirannya sentiasa memikirkan anak dia.

Amato datang situ terus dia melihat Deon berlawan dengan seorang yang memakai baju perisai penuh sehingga menutup mukanya.

Perlawanan antara mereka berdua sangat sengit dan pantas, sampaikan Amato tidak dapat mengikut dengan matanya.

BLAST!

Tiba-tiba satu serangan datang ke arah Amato, Amato yang nampak serangan itu terus mengeluarkan perisai dari spacebot dan melindungi dirinya dari tembakan itu.

BOOM!

Amato: Uurghh... Kuat jugak serangan dia..

Amato terselemat dari serangan itu, tetapi malangnya perisai dia tidak boleh digunakan lagi.

Mereka berdua yang perasan apa yang terjadi di bawah berhenti berlawan, dan melihat ke arah Amato.

Deon: Oi kau nak mati ke hah!! Pergi dari sini!!!

???: Hahaha siapa pulak ni boi~ kawan baru kau?

Deon: Kau diammm!!!!

Deon sambung menyerang lelaki berperisai itu dengan pedang Halilintar banyak kali, tetapi dia seperti tau serangan yang Deon akan lakukan dan terus dia dapat elak serangan itu dengan mudah.

WHO ARE YOU? *Complete*Where stories live. Discover now