Glassbilen

1.2K 21 3
                                    

-Jag vill inte gå till skolan alla hatar mig där!!!!skrek jag och sprang ut genom dörren.
Alla kollade efter mig men jag brydde mig inte,jag bara fortsatte att springa tills jag såg den stå där. Det var en glassbil,trodde jag,och jag älskar glass! Jag sprang fram till den och frågade mannen som satt vid den om jag kanske kunde få en glass men nej,bara jag hade lyssnat på mamma som hade sagt att jag skulle gått till skolan som vanligt. Mannen tog ett fast grepp kastade in mig i bilen med huvudet före och smällde igen dörren. -Nej släpp ut mig!!!skrek jag och bankade på den hårda metallen. Bilen startade och vi rullade iväg. Jag sjönk ihop och kände att livet var meningslöst och att jag aldrig skulle komma därifrån. Jag letade efter något att äta och hittade en smula av en gammal kaka. Jag stoppade in den i munnen och slöt ögonen.
~12 Timmar senare~
Nästa gång jag vaknade var jag i ett rum fullt med vatten. Jag kände ångesten stiga när jag märkte att jag var i en liten Fisk-inhängnad fullt med vatten och det stora taket satt på. Jag bankade på glaset och såg att han skrattade där utanför och pekade bakom mig.
Jag vände mig om och såg tre bläckfiskar komma emot mig och jag försökte simma upp mot ytan. Precis när de skulle ta tentaklerna runt mina ben öppnade han taket och drog upp mig. -Varför gör du såhär?!skrek jag förtvivlat när jag hade fått tillbaka luften. -Sch ingen får märka att du är här!viskade han. Han tryckte upp mig mot väggen och jag kände hur något hårigt kröp på min axel. Jag vred blicken ditåt och såg att det var en enorm,hårig spindel. Han lyfte av den från min axel när jag sparkade till honom på pungen. -Vad gör du?!fräste han och slog till mig. Han slängde in mig i ett rum och låste. I rummet fanns det bara en trälåda med en filt över,en liten skål med varm gröt och ett igen-spikat fönster. Jag gick fram till gröten och sniffade lite på den. Mm det luktade äckligt,jag smakade lite på den men spottade ut den direkt. Usch det var inte gröt det var gammalt överkokt ris. Jag ställde den i ett hörn och klättrade upp på trälådan. -Är du här inne?!skrek han och bankade på dörren. Jag svarade inte. -Släpp in mig!Skrek han igen för jag hade låst inifrån också. Jag låste upp dörren och han klampade in. -Som straff ska du få städa toaletten och du kan glömma din kvällsmat!fräste han och gick ut. -Det där är ingen mat!skrek jag bakom honom. -Den där maten är till djuren du skulle få färskpotatis med köttbullar!ropade han och smällde igen dörren. Fan också,jag hade sumpat chansen att få god mat. Jag tog trasan och gick till toaletten och började skrubba den...

Kidnappad: Del 1,2 och 3Where stories live. Discover now