[09.10.2022 - 17.10.2022]
Świat byłby ciekawszy gdyby były w nim smoki. Może nie piękniejszy, ale ciekawszy.
*
- Mam już dość. Zabijcie mnie pliiiis...
- Nie mam czasu na zabijanie. Odezwij się w przyszłym tygodniu. Wtedy będę mogła zabijać.*
Niby wszyscy tutaj mówimy o literaturze, ale mam wrażenie jakbyśmy mówili w zupełnie innych językach i wzajemnie siebie nie rozumieli.
*
Nie ufam zeszytom. Lec zgubił około 200 fraszek pisząc w swoim.
*
Świat stoi na głowie. Chyba zawsze stał i już tak będzie stał. Żadna nowość. Nie trzeba być poetą czy filozofem aby do tego dojść
*
Profesor na wykładzie: Swoje nieistnienie można zaznaczyć swoją głupotą
*
"Z żaru powstaje popiół lub dzieło"
No jak na razie mój laptop jest pełen popiołu, może kiedyś będzie tam choć jedno dzieło.
*
Myśl jest półproduktem. To my doprowadzamy ją do tej wykrystalizowanej wersji, obrabiamy ją aż będzie nas zadowalać.
*
Profesor do studentki: Myślę, że Pani zbyt szlachetnie interpretuje tę myśl. Znowu tutaj chodzi o tę głupotę.
*
Nowa definicja rodziny (według wykładowcy) - grupa naśladowców i polemistów. Jak widać więzy krwi czy adopcji nie są już tutaj potrzebne.
*
- Człowiek kocha, siebie samego.
- Myślę, że to dość subiektywne.*
Wyjaśnienie:
Raptularz to taki zeszyt, brudnopis, notatnik do zapisywania bieżących spraw. W ramach jednych zajęć prowadzący poprosił nas żebyśmy założyli sobie take raptularze literackie i zapisywali w nich swoje myśli, przemyślania dotyczące różnych spraw, cytaty z którymi się zgadzamy, zasłyszane gdzieś wypowiedzi.
Początkowo byłam dość sceptycznie nastawiona do tego pomysłu, jednak szybko okazało się że taki raptularz może być potem świetnym źródłem inspiracji np. do różnych dialogów. Dlatego od kilku tygodni cały czas coś sobie zapisuje i częścią z tych rzeczy, będę się tutaj z wami dzieliła.
Jeszcze taka ciekawostka! Książek w tej formie znajdzie się całkiem sporo na rynku wydawniczym między innymi "Błyski" Julii Hartwig, "Walce wolne, walce szybkie" Adama Poprawy, "Psy pociągowe" Filipa Zawady.
CZYTASZ
Z życia studentki pisarstwa || Zbiór Różności
Short StoryZbiór różności. Opowiadania, wiersze, myśli studentki pisarstwa.