1.

27 6 8
                                    

Elena a pincében várta hazaérkező szeretőjét, Ricardot. Frusztrált volt. Ricardo későn ért haza.

-Hol voltál? - kérdezte mérgesen
Elena.

Ricardo nem felelt.

A lány kiszúrt valamit a férfi karján. Egy seb. Odarohant és jobban szemügyre vette.
-RICARDO- ordított a nő-AZT NE MONDD HOGY MEGINT LOPKODSZ A BANDÁDDAL???

-Ugyan szívem, azzal már rég felhagytam- mondja nyugtató hangon a sérült egyed. A lány gyanakodva néz rá.

- Jó- kezdi a fiú -talán igen. -Miért? Azt hittem már nincsenek pénzügyi problémáink.
-Nincsenek is. Viszont,a legjobbat akarom neked.
-A pénz nem minden- mondta szomorú hangon Elena.

Hosszas hallgatás után Elena megszólalt. Hangját átjárta a félelem.

-Ricardo - kezdte- úgy érzem van itt valaki.

Ekkor a sötétségből feltűnt egy alak.
ESZMERALDA. A lány anyja.
Lassan Ricardo mellé lépked, miközben tartja a szemkontaktust Elenával. A levegőben vágni lehet a feszültséget. Hogy miért azt mondjuk nem tudom.

-Ricardo.Miért nem vallottad még be neki. NEM BÍROK TOVÁBB VÁRNI.- mondta a nő. Hangja csak úgy visszhangzott a pince penészes falai között.

Ricardo nagyot sóhajtott.

-Elena, viszonyom van az anyáddal.

Elena elsápadt. HOGY MI?

-De..d-de Ricardo hisz azt hittem szeretsz.- hullott a lány csalódott teste a padlóra. A könnyek úgy hulltak szeméből mint emberek az égből. Vagyis furcsán.

Ricardo smaragd zöld szeme Eszmeraldara szegeződött. Szerelmem... - kezdené mondandóját, amikor a lány anyja megszólal.

- Ó. Ennyi hagyja el a száját majd puff. Egy szempillantás alatt Tiborrá változik. A LÁNY APJA. Egy igazi alakváltó.

Mindenki szája tátva marad.

-Ricardo, szerelmem, mi nem lehetünk együtt. Lányom elméjének épsége fontosabb. - mondja elhaló hangon a férfi, miközben mélyen Ricardo szemébe mered.

-DE TIBOR, ÉN SZERETLEK- üvölti Ricardo, majd térdre hull a nagy Tibor előtt. Mármint hogy magas, nem ez a vezeték neve.

A lány már akkora sokkban van hogy elájul. Ezt látva Tibor gyorsan szenvedélyes csókba húzza Ricardot. Szerelmük nagyon erős. De Tibor egy apa, akinek meg kell óvnia gyermekét a maradandó traumáktól.
-Fiam köztünk mindennek vége- mondja Tibi.

-De szívem, nem ejtettem teherbe a lányod.

Tibi furán néz a fiúra.
-Mondd, te hülye vagy? Hogy jött ez most ide?
Ricardo allergiás a "hülye" szóra. Rángatózni kezd, majd kidől.

Elena ébredezik.

A valódi Eszmeralda lenyit a pincébe.

KÉSZ AZ EBÉD!!

Este 11 van.
Eszmeralda is butus kicsit.

Elena anyjára néz.
Anya... Beszélnünk kell!

Elena és Ricardo Where stories live. Discover now