6.

11 3 4
                                    

Na tehát hogy újra itt vagyok. Induljon a mandula.

Már eltelt egy kis idő karácsony óta. A Nagy család készül a tavaszra. És hát tavasszal húsvét is van.

-Elena életem, mikor vetjük el a húst?- kérdezte Eszmi a húsmagokat szorongatva a kis kezeiben.
- Jajj anya, minek az?- kérdezte-
Idén simán le tudjuk vágni a boxlovat. Sokkal egyszerűbb. És akkor talán Ricardo is nyugodtabb életét élhet.

Hát igen. A boxló azóta is serényen veri Ricardot. Mármint bántalmazza. Na.

-De én úgy megszerettem azt a jószágot!! Hogy is hívják?- gondolkodott el Eszmeralda.

Most megmondom őszintén, fogalmam sincs mi a ló neve. Még engem is összezavart.

Amint Eszmi feltette a kérdést Tibi jelent meg a házban. Vagy a kertben? Hol vetik a húsmagokat?

Tehát megjelent, ellentétben az ajtóval, ami azóta is világgá van menve. Azt hallottam új hazát talált magának.

-Sziasztok!!- köszönt vidáman. Gyanús.- Ti tudtátok, hogy a lemez lejátszónak azért ez a neve, mert képes lemezeket lejátszani?? A boltban mondták el nekem. Gondolhatjátok, úgy néztem, mint a vettpalack.Ezért vettem is egyet.

Valóban vett. Gyorsabban fizette ki, mint amilyen gyorsan estem pofára a lépcsőn a minap.

Eszmi és Elena értetlenül nézett össze. Nem tudták eldönteni Tibor honnan örökölte ezt az eszet.
Mármint hogy olyan buta volt, hogy még egy tyúk se irigyelte tudását. Ez azért nagy szó. Gondolom én.

Na mindegy, húsvét.

Kemál és Hibiszkusz is rá van zsongva itt a nyúl jövetelére.
Mert senki nem mondta el nekik, hogy amúgy ez az ünnep nem annyira a nyúlról szól. Tele vagyunk okos emberekkel.

- Szerinted léteznek igazi nyulak, vagy az összes húsvéti és tojást tojik? Mármint tudod egy évig érik bennük a tojás, aztán húsvétkor kijön. És akkor azt árulják a boltokban.- mondta Kemál olyan lelkesedéssel, mint amilyen lelkesedéssel Petőfi mondta a Nemzeti dalt. Bár nem tudom, hogy hogy mondta. Nem voltam ott. Gondolom lelkesedve.

Hibi sokáig gondolkodott válaszán.
- Szerintem - kezdte- nem minden nyúl lehet terhes. A madaraknál is csak a nő lehet terhes. Vagyis a nyulaknak csak a fele húsvéti. A nők.

Igen. A madarak szeretnek terhesek lenni, ebben biztos vagyok. A nyúlállománynak meg a fele nő, fele férfi.

A boxló eközben nagyban edzett a gymben. Éppen úgy vergődik egy futópadon, mint egy partra vetett hal aki többé nem úgy él mint hal a vízben.
Élete biztonságban van, Eszmi nem hagyja, hogy megegyék.
Bár, szerintem meg tudja védeni magát. Olyan mozdulatai vannak, mint annak a fának ami tud magától mozogni. És ez nem olyan gyakori. Szóval nagyon jók a mozdulatai ezt akarom mondani.

Feladom. Kijöttem a formámból. Úgy hullnak könnyeim, mint az izzadság cseppek a boxlóról.

Sziasztok.

Elena és Ricardo Where stories live. Discover now