-Anya...beszélnünk kell!
Eszmeralda lekuporodott a lépcsőre és sírdogálni kezdett. Tibivel jó kapcsolatuk volt. Vagyis, mint kiderült annyira mégsem.
- Jajj Eszmi, ne vedd úgy a szívedre! Csak 15 éve vagyunk házasok.- mondta Tibi miközben a nő karját simogatta. Eszmi úgy nézett Tiborra ,mint a kecske a farkasra, aki félreértésből megette a káposztát. Vagyis csúnyán. Gondolom én.Ebben a pillanatban valaki kopogott az ajtón. Ricardo odaszaladt és azonnal kinyitotta.
Hűha.Nem más mint Kemál, a fejkendős vandál állt az ajtóban.
- Á Ricardo! Hogy vagy bro? Nem kell egy cipó?
- Hahahh Kemál! Á nem lehet. Jobb útra próbálok térni. És abba a cipó nem fér bele.
Kemál állt, mint a vettmalac. Vagy valami hasonló vett állat. Azt hitte fülei becsapták.
-Ricardo, ty zrádný zmetku- mondta Kemál.
Mondjuk hogy miért csehül azt nem tudom.
- Ne vedd a nevét a szádra - hallatszott a Nagy Tibi hangja. És ez most a vezetékneve. Bár nem ment össze, szóval igazából magas is.Kemál sírva rohant el. A nagy rohanásban megbotlott és egyensúlyát elveszítve hullott teste Elena virágos kertjébe. A sár minden felé fröccsent. Kemál bezselézett haját most már sár is díszítette.
Elena azonnal felrohant a pincéből ahol eddig anyjával együtt zokogtak egy malacot majszolva. Ez azért szomorú, mert a malac jó barátja volt. De hát na, éhesek voltak.
Fontossági sorrend.
Elena megragadta Kemál fejét és felrántotta a letarolt virágok közül. Keze tiszta zselé lett. Undorodva törölte vissza Kemál hajába a zselé cuccot. Kemált úgy látszik annyira nem viselte meg az esés. Egy virág lógott ki a szájából. Tudni illik néha titokban legelni szokott. De tényleg csak titokban.
Elena sírva fakadt. Ennél több szar nem is történhet vele.
Ohohoo.Ahogy ez a gondolat megszületett tágas fejében, eleredt az eső. Vagy talán nem is eső? Az emberek furcsán hullani kezdtek az égből.
- EMBERESŐ- ordította a szomszéd Magdi.
- Na ne, kajak?- mondta Kemál.
- Hányszor mondjam még hogy a kutyám Kenunak hívják??- mondta a dühtől kipirosodott Magdolna.
- Csitu Magdi azt én vágom - szállt vitába a vandál.
- MIT LÁT?- kérdezte az idős nénike.
- Oh Máriám - sóhajtott fel Tibi.
- Mi van a Sárikámmal? Nincs jogod szóba hozni. Tudod, hogy véletlenül löktem bele abba a szakadékba.Inkább otthagyták a fondorlatos és gonosz kis nénit és a házba menekültek a hulló emberek elől.
- Ez azt jelenti hogy havas karácsony lesz?- kérdezte Kemál aki nem akart távozni a feszült légkör ellenére sem. Pedig abból volt bőven.
- Mibajod?- kérdezte valaki a sokaságból.
- Hát úgy szól a jóslat, hogy ha emberem esnek az égből esni fog a hó.
- Az nem ló?- kérdezte a traumatikus állapotban lévő Elena.
- Én pókra emlékszem - közölte Magdi. Aki fogalmam sincs hogy jutott be a házba.
- Szerintem szivárvány lesz ha emberek esnek- közölte Ricardo.
- Jajj Ricardo, nem minden rólad meg a férfiak iránti érzelmeidről szól- közölte Eszmeralda szúrós szemmel nézve rá és Tibire.
Tibi pedig szerelmetes pillantásokat lövellt Ricardo felé.A nagy káoszban senki nem vette észre hogy valami más kezdett el hullni az égből.