s a t u

338 48 7
                                    

"OW! THAT'S HURT ILYAS!" Qayyid usap kepala yang terhantuk dengan kepala Ilyas. Muka dia berkerut menahan sakit. Ilyas juga sama, tapi dia kuat drama. Jadi, dia berguling-guling atas lantai.

"Sakit! Sakit! Call me an ambulance! Call me an ambulance!" Ilyas jerit minta simpati, tapi tak ada siapapun endahkan dia sebab semua pelajar tahu dia kaki drama.

"You're an ambulance!" Teriak Kisyaf pada muka Ilyas. Dia cuba berjenaka nampaknya, boleh tahan jenaka dia. Kalau diberi markah, dapat 5 per 10.

"Salah tu Kisy." Marzuq cuba kawal ketawa. Dia tutup senyumannya dengan tangan kiri. Kemudian dia hulurkan tangan ke arah Qayyid yang jatuh terduduk tadi untuk bantu dia bangun. Ilyas pula dibantu oleh Kisyaf.

"Kan aku kata jangan berlari."

"Namapun PE class tak akan nak duduk main chess." Ilyas merengek. Cis, budak ni dapat point untuk bahan aku nampaknya.

"Sorry cikgu lambat guys, semua berkumpul satu tempat dalam kiraan 5, 5—" Kami berkumpul di tengah dewan pendidikan jasmani ini dan membentuk satu bulatan yang mengelilingi cikgu lelaki muda praktikal itu. Nama dia Sir Hamzan, so far dia handle PE tak bosan langsung. Mybe sebab dia berupa dan pelajar perempuan suka dia agaknya.

"Good class. Harini saya kena ganti Miss Emelyn sekali, so sekejap lagi class Ipomea akan masuk sini. Tadi diorang dah dalam perjalanan rasanya." Sir Hamzan diam buat seketika sambil matanya terarah ke pintu dewan. Tunggu ketibaan kelas Ipomea tu agaknya. Ada beberapa pelajar mengeluh terutamanya pelajar perempuan. Mesti diorang tak suka rasa berkongsi.

"Rasanya PE ni buat apa best eh?" Ilyas buka soalan, Qayyid balas soalannya itu dengan jungkitan bahu.

"Yang penting bukan main sukan chess." Kisyaf balas, aku cuma gulingkan anak mata. Lawak tu bagi mereka tak akan jadi bosan walaupun kami dah berkawan dekat 6 tahun lebih.

"That's obviously." Ucap Qayyid dengan nada suara yang seakan menahan ketawa.

"Tu kelas Ipom dah sampai." Satu suara memecahkan kami dari buat hal masing-masing. Sir Hamzan sudah mengalu-alukan kehadiran pelajar kelas lain itu. Aku agak tak berkenan untuk melihat siapa isi kelas tersebut dan sedang leka berbual dengan Ilyas pasal update terkini Gensin Impact.

"Okay mana class president?"

"Absent cikgu."

"Class president Ipomea ada?"

"Saya!" Kami berhenti berbual lepas dengar suara yang agak bersemangat itu. Jarang class president nak bangga yang dia tu class president. Aku cuma nampak satu tangan halus yang berada dalam kerumunan pelajar di bulatan sebelah sana melambai-lambai ke udara. Dia kot class president.

"Prepz (slanga untuk class president) Ipomea sini." Laluan dibuka oleh khalayak untuk beri class president tersebut kehadapan. Class president tersebut akhirnya keluar dari kerumunan. Dia hampir terjatuh sebab terkuis kaki seorang pelajar yang duduk di bahagian depan. Laju dia minta maaf kepada pelajar tersebut.

"Saya prepz Ipom." Aku terkesima buat seketika. Jantung aku mula berdegup kencang seakan baru tamat berlari 20 pusingan padang bila nampak perempuan tersebut.

Perempuan comel chicken wrap!

Sekeliling aku terasa sunyi. Cuma dengar suara perempuan comel itu sahaja. Aku seakan dipukau buat seketika. Tak terbayang langsung yang aku boleh nampak dia sedekat ni pula. Badan aku mula terasa panas seperti kelmarin. Oh tuhan, please have some mercy.

"Sorang murid kelas saya ikut dia ambil barang dalam store. Dia tak tahu susunan store dewan ni. Any volunteer?" Satu peluang dibuka oleh cikgu untuk aku lebih rapat dengan dia,

Highschool SweetheartWhere stories live. Discover now