"Yunaaa bangun sayang dah pagi dah ni cepat siap gi sekolah.Lambat nanti baru tau." Ujar Eomma dari luar sambil mengetuk pintu Yuna yang dikunci."Ye eomma" Balas Yuna yang baru bangun dari alam mimpinya.Yuna lalu bangun dan bersiap untuk ke sekolah.
"EOMMA APPA BYEBYE YUNA GI SEKOLAH DULU"
"Yee hati hati ye Yuna" Balas Eomma dan Appa. Yuna lalu memulas pintu rumahnya dan tiba tiba dia ternampak Si Eun yang ingin kesekolah juga.
Yuna lalu memalingkan wajahnya setelah dia teringat kejadian 'memalukan' semalam.
"Astaga Yuna macam mana ni adohhh asal masa ni jugak nk terserempak ngan laki tu" Gumam Yuna dalam hati sambil membatu di depan pintu rumahnya.
Si Eun memberi pandangan pelik apabila ternampak Yuna membatu dan gelisah.
"Minah ni dah kenapa macam nampak hantu aku tengok" gumam Si Eun dalam hati sambil memberi pandangan pelik kepada Yuna.
"Woi kau dah kenapa tercegat situ macam nampak hantu ja" Ujar Si Eun kepada Yuna yang lalu tersedar atas perlakuannya.
"Tak takda papa hehe" Balas Yuna dengan senyuman. "Ko gi sekolah kan ah jom ah sesama gi sana alang alang ko kat sini" Yuna lalu menarik tangan Si Eun keluar dari apartment tersebut.
Si Eun hanya menurut perintah Yuna tersebut. Si Eun hanya menunjukkan riak wajah yang kosong tetapi hati Si Eun berdebar debar apabila Yuna memegang tangannya dengan lembut. Mereka berdua bergandengan tangan seperti 'pasangan' sehingga di kelas.
Pelajar yang lain di sekolah tersebut memandang mereka dengan pandangan yang pelik sewaktu mereka ingin menuju ke kelas.
Yuna berasa hairan tetapi tidak mengendahkan mereka."Sampai bila ko nak pegang tangan aku ni hah dari tadi dah ko pegang tak lepas lepas" Ujar Si Eun kepada Yuna baru perasan atas perbuatannya.Muka Yuna memerah kerana malu.
"Uish korang dua ni ada apa apa ke lain macam pegang pegang tangan gi sekolah". Ujar classmate mereka sambil menyakat Si Eun dan Yuna.
"Mana ada korang ni salah tengok kot hah haha" Balas Yuna dengan kekok. Si Eun hanya mengendahkan Yuna lalu mengeluarkan buku dari begnya.
To Be Continued
YOU ARE READING
Untouchable ; 박지훈 [Complete]
FanfictionMain cast Yeon Si Eun (Park Jihoon character from Weak Hero Class 1) Jeon Yuna " 시은아 나는 너를 좋아해" "Si Eun na!! aku suka kau lah bodo" Jeon Yuna ialah atlet bola tampar yang merupakan murid pindahan di sekolah Yonsei High School yang merupakan sekolah...