Chapter 5

8 2 8
                                    

Yuna berasa amat sunyi kerana dia belum membuat kawan di sekolah baharunya.

"Bila lah aku dapat buat kawan ni adoh sunyi nya makan sorang sorang nak harapkan Si Eun tu lambat lagi hm" gumam Yuna dalam hati.

"Er Hi? Jeon Yuna kan? nama aku Lee Woonie" Yuna lalu menoleh kebelakang dan melihat sosok lelaki yang menyapanya itu.

"Kau ingat tak aku? aku player volleyball lelaki wakil sekolah ni and bakal wakil negara ni" Ujar Woonie dengan senyuman yang angkuh.

"Oh hi ye aku Jeon Yuna nk ape?" balas Yuna dengan malas.

"sorang je ke?" ujar Woonie sambil mengambil tempat duduk disebelahnya.

"abistu ko ada tengok aku ngan sape sape ke laki ni buta ka apa" gumam Yuna dalam hati.

"Ye sorang je" balas Yuna dengan ringkas. "So you kan pemain bola tampar yang popular sebab ego tu kan sayang cantik tinggi pandai tapi ego." ujar Woonie dengan sinis.

Yuna mula menyampah apabila mendengar soalan seperti itu.

Ya, disekolah Yuna dahulu Yuna ialah seorang yang amat pentingkan diri sendiri dan merasa diri lebih "hebat" semasa bermain bola tampar tetapi dia tidak kisah dengan semua itu dia hanya pikirkan dia akan menjadi sebahagian pemain bola tampar antarabangsa suatu hari nanti.

"kalau kau tegur aku semata mata nak cakap camtu baik tak payah buang masa aku ja" ujar Yuna dengan menyampah.

"Woah woah relax lah jangan lah nak marah sangat tapi memang betul lah kan" balas Woonie.

"woi laki kalau kau takda benda nk bual dengan aku baik takyah. Aku malas nak layan orang tak sedar diri macam kau" balas Yuna lalu mengambil langkah yang ingin pulang ke kelasnya.

"Hilang mood aku nak makan.Aku ingat aku takkan jumpa species macam tu kat sekolah ni rupanya ada.Semua manusia sama ja." Gumam Yuna dalam hati dengan amarah.

Yuna yang ingin balik ke kelas itu berasa tidak selesa apabila orang memandangnya dengan pemandangan yang pelik.

"aku ada buat salah ke?"gumam Yuna dalam hati.

"Well well well tengoklah
sapa datang sekolah kita ni" Langkah Yuna terhenti tiba tiba kerana dia berasa amat kenal dengan suara ini lalu menoleh ke belakang dan melihat sosok wanita bersama 'kroni kroni' nya.

Yuna mengenal si empunya suara itu.





              

                  To be Continued

Untouchable ; 박지훈  [Complete]Where stories live. Discover now