Son bir ayın özeti
Takvimler 10 Aralık. "Ağlama dedi"yle yeniden başlayan düzenli şiir yazmalarımın üzerinden bu gün itibariyle bir ay geçti. Bu bi' ay gibi sizin için belki kısa ama benim için 30 yıla bedel sürede 19 şiir hayat buldu. Doğru şu ana kadar 17 şiir yayınlandı diğer 2 şiir nerde diye sora bilirsiniz. Ama dikkat ederseniz "Kara yas"ın Ekimde "Ayrılıktan acılar"ınsa Eylülde yazıldığını göreceksiniz. Yani bu son ayda yazılan 4 şiir kitapda bulunmuyor. O şiirlerden bir tanesi kitabın konseptine zıt olduğu için burda bulunmazken diğer üçünün farklı nedenleri var. Siyasi gündem hakkında yazılmış "Farsa nota" şiiride bu kitapla ilgisi olmadığından kitapta yer almamaktadır. Bunun yanında tarihi bi savaş olan Çanakkale savaşını konu alan "Gelibolu" temaya uygun başka bi kitapda kendine yer bulacaktır. Son olarak kendi kendimin kimin kontrolünde olduğunu anlamaya çalışan "İçimdeki Şair" şiiriniyse paylaşacak zaman bulamadım. Yakın bi zamanda oda kitapta siz okuyucularla buluşacaktır.
Yakın çevremde dahil olmak üzere bi çok insan neden depresif, bedbin yazdığımı merak etmekte. Bunun tabiki en basit cevabı şairin ruh hali diye bilirim. Sonuçta her bir sanat sanatçının duygularından beslenir. Bi ressamın tablosundan, bi müzisyenin müziğinden ve ritminden sanatçının ruh halini anladığımız gibi şiirlerindende şairin ruh halini çok güzel bir şekilde anlaya biliriz. Hatta insanlara anlatamadıklarını kalemden, kağıttan saklamaz şair. Tüm bunların yanı sıra bi şeyi farkettim ki ben depresif yazmakta daha başarılıyım. Denedim daha farklı duygularla yazmayıda denedim. Ortaya bi şiirde çıktı elbet. Ama o şiire içimdeki şair şiir diyemedi, buruşturup bi kenara attı. Kısaca bu türde konularda yazmamın sebebi bana daha çok hitab etmesi ve içimden gelmesi diye bilirim.
Kitapta kaç şiir olacağına daha net bi karar vermedim ama en az 50 şiirde bitirmeyi istiyorum. Temaya uygun eski şiirlerimde var ama onlara şu an ulaşamıyorum. Eski şiirlere ulaştığımda onlarında içinden en çok hoşuma gidenleri seçip paylaşacağım. En az 7-8 şiirde ordan çıkar diye düşünüyorum.
Kitabın yazılma nedeniyse en başta yaşadığım duygular ve olayları konu alıyor. Bu duyguları yaşamamda katkısı olan kişinin ismi şu ana dek kitapta farklı farklı şiirlerde kelimelerde gizlenmiş şekilde toplam 5 kez okuyuculara göz kırptı. O kişiye başlarda çok kızgın olsamda bi süre sonra o kızgınlık kırgınlığa daha sonrada yankılanmak şeklinde kendini gösterdi. Ayın ortalarından itibarense olayları daha genişten almaya başladığımdaysa kendimdede bazı kusurların olduğunu aslında bazı şeyleri haketmiş ola bileceğimi farketmemle şiirlerdede kendime karşı bi kararsızlık bi değişme çabası göze çarpmakta. Değişim sürecinide en güzel "Yarın intihar edicem", "Ben dün intihar ettim" şiirlerinde görmeniz mümkün. Sonuç itibariyle bambaşka diyemesemde bazı kusurlarından arınmış yeni bi ruha sahip bi şair olarak hayata devam ettiğimi söylersem yalan söylemiş olmam.
Kitapta sürekli bi ayrılıktan bahsedilsede aslında iki ayrlık yer almakta. Yakın bi geçmişte kaybettiğim dedemin anısına yazdığım "Kara yas"da bi ayrılığı anlatıyor.
"İkilemdeki kalp", "Kural", "Son bi rica" şiirlerinde başka bi kıza aşık olma durumu gibi bi yanılgı durumu var olsada gerçekte o kız hitabı şairin "İçimdeki Şair" dediği ve ona "Tılsım" ismini verdiği var olmayan maneven yaşayan birisine unvanlanmıştır.
Bir aylık sürenin sonlarına doğru şiirlerde daha kabarık şekilde hissedilen bi özlem ve pişmanlık şairin o baştaki kızgın, kırgın halinden tamamen uzaklaşarak değişimden sonraki ruhunda o duyguların olmadığını kanıtlar nitelikte. Zaten şairin sonda bu pişmanlığını dile getirip özür dilediği "Pişmanlık hikayesi" isimli şiiride bu kanıtı desteklemektedir.
Şiirlerde sık-sık şairin kendisine İhtiyar diye hitap ettiğini farketmişsinizdir. Bunun nedeniyse çektiği acılar sayesinde yaşadığı her günün ona bir yılmış gibi gelmesi onu maneven zamanından erken yaşlandırmış ve ölüme yaklaştırmıştır.
10 Aralık - 11 Aralık 2022.
Nagizadeh(Nağızadə) Emil.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir İhtiyar Gencin Şiirleri
Puisi17 yaşına az kalmış bi gence ihtiyar olduğunu düşündüren hayattan aldığı derslere özenerek yazdığı satırlar