Part 6

81 9 4
                                    

Shuuu~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Shuuu~

Angin bertiup sepoi-sepoi sebelum berubah menjadi semakin kencang. Obor-obor yang ada di bawah tanah kemudian padam mengejutkan mereka.

Jenderal tersebut tidak mampu melawan. Aura itu cukup mencengkamnya sehingga menyebabkannya tidak mampu mengeluarkan sihir.

Lyvia perlahan-lahan diselubungi kabus hitam sambil tersenyum sinis. Mata merahnya terlihat bersinar haus akan darah.

"Matilah."katanya dingin membuat suasana disitu suram dan gelap.

Dia menghilang diikuti kabus hitam tersebut.

Para pengawal tersebut mula membuka kuda-kuda untuk bersiap dengan apa-apa serangan yang akan diterima oleh mereka. Pembantu rumah itu pula menggeletar ketakutan di belakang para pengawal itu.

Dan ....Zuppp! Suasana di ruangan bawah tanah mula gelap dan sepi.

.

.

.

.

Di luar rumah pula, Marcius serta keluarganya yang lain menunggu para pengawal membawa Lyvia keluar.

"Kenapa nak bawa sampah tu keluar pun mereka lama sangat? Kita dah tunggu lama sangat kan ayah!"keluh Clara kepada sang ayah.

Marcius hanya mendengus kasar. Dia menatap tajam pengawal peribadinya memberikan isyarat untuk memberi perintah kepada para pengawal tadi supaya lebih cepat.

Pengawal peribadi Marcius belum sempat membuka langkah, para pengawal tadi sudah pun membawa keluar Lyvia yang berada dalam keadaan tidak sedarkan diri.

"Apa dah jadi?"soal pengawal peribadi Marcius kepada para pengawal tersebut.

"Tidak ada."jawab pengawal itu singkat.

Marcius dan keluarganya hanya diam tidak berniat untuk menyoal. Mereka berperilaku aneh dan hanya diam tidak bersuara.

"Kalau begitu bawa dia ke dalam kereta. Kita segera berangkat."ujar Marcius kepada para pengawal itu.

.

.

.

.

Hampir sejam mereka bergerak menuju tempat yang dituju, akhirnya mereka tiba. Terlihat berpuluh-puluh kereta kuda para penyihir bangsawan tiba.

Mata mereka tertuju pada kereta kuda keluarga Darius. Bagi mereka, hari ini merupakan hari dimana anak terkutuk keluarga Darius akan mati.

Dia akan dipenggal tepat dibawah sinar bulan purnama penuh yang dipercayai sebagai hari kematian terkutuk oleh para penyihir darah suci.

Kereta kuda itu kemudian berhenti tepat didepan tempat kepala anak itu dipenggal.

LYVIA VILLAIN: GODDESS OF DARKNESS [SU]Where stories live. Discover now