AE | 5

79 9 2
                                    

SEBULAN berlalu..
Kini Adwa Emelyn telah pulih sepenuhnya dari insiden yang hampir meragut nyawanya. Dia juga boleh menerima takdir perpisahan dengan Arissa.

Harini merupakan hari pertama dia ke sekolah selepas cuti selama sebulan dan hari pertama peperiksaan Spm.

“Adwa” panggil Diniy.

“Nanti lepas Spm kau nak duduk rumah ke nak cari kerja?”

“Aku nak cari kerja” jawabnya ringkas. Diniy mengangguk.

“Okay cun, aku nak cari kerja dengan kau”

“Dah jom masuk kelas, exam dah nak mula” ajak Adwa Emelyn.

“Jom!”

“Terima kasih kak Reen sudi tumpangkan Dira kat sini padahal Dira boleh je jaga Adwa sendiri” ujar puan Adira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“Terima kasih kak Reen sudi tumpangkan Dira kat sini padahal Dira boleh je jaga Adwa sendiri” ujar puan Adira. Sesungguhnya dia berasa segan apabila tinggal bersama puan Azreen dan suami.

It's okay my dear, Dira dah macam adik akak dah. Lagipun apa yang Reen buat ni tak semestinya boleh balas jasa baik anak Dira” jawab puan Azreen.

“Assalamualaikum mummy” salam seseorang dari luar rumah.

“Waalaikumussalam anak mummy, awalnya balik”

“Saja balik awal lagipun Athan yang handle meeting harini” jawab Aayan Luthfi.

Tiba-tiba telefon milik puan Adira berdering dan terpampang nombor seseorang.

“Hello” sapa seseorang disebelaki telefon.

“Hello, ni sapa. Kenapa awak guna telefon anak saya” jawab puan Adira cemas. Pandangan puan Azreen dan Aayan Luthfi kini beralih pada puan Adira.

“Oh jadi puan ibu mangsa ye? Sebenarnya pemilik telefon ni kemalangan dan sekarang dia berada dihospital. Keadaan dia teruk, motor dia hancur 100%” ujarnya.

“El..Elyn.. Dia kat mana? Tolong jawab cepat, dia kat mana sekarang!” jerit puan Adira. Telefonnya diambil perlahan oleh puan Azreen.

Dia berada di Hospital Besar Raja Perempuan Zainab II zon merah. Puan boleh jumpa dengan saya disitu, saya pakai baju berwarna merah putih dan seluar hitam”

“Baik terima kasih, kami pergi sekarang” puan Azreen terus mematikan telefonnya dan memeluk bahu puan Adira.

“Biar Aayan bawa mummy dan auntie ke hospital” ujar Aayan Luthfi. Puan Azreen mengangguk dan memimpin tangan puan Adira.

 Puan Azreen mengangguk dan memimpin tangan puan Adira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
His Queen : Adwa EmelynWhere stories live. Discover now