Osa2) Pisti hiljaiseksi

34 2 0
                                    

Oon istunut sairaala vuoteella viikkoja.. oottanut Kovun heräävän.. odotellut tietoja.. Yllätyitkö ettei edes Kovun vanhemmat tullut käymään sairaalassa? Oon puhunut Kovulle vaikka ja mitä. Kuten miten tärkeä hän on ja puhunut lapsuudestamme... HEI! Ei yhtään herkistellä siellä ruudun takana okei? Herkistely on turhaa..

Lähdin käymään kotona vaihtamassa vaatteet ja syömässä. Kun pääsin kotoota ulos nappasin sytkärin taskustani ja sytytin savukkeeni. Ei en minä tupakkaa polta.. turhaan yrität siellä miettiä että " Tupakka tappaa keuhkosi" No niin tappaa aikanaan sun terveelliset elämän tavatkin. Istuin terassille katselin taivasta ja mietiskelin. Kunnes luurini alkoi täristä. Sairaalasta soitettiin.. Sieltä ilmoitettiin että Kovu on heräillyt koomasta.

Meikäläinen nousi ja lähti kohti sairaalaa kaupan kautta. Kun pääsin sairaala vuoteelle oli ilo nähdä Kovu hymyilemässä minulle. Kovu rupesi nauramaan. Sanoin kovulle: " Mikä vittu sua naurattaa? Oot ollu monta viikkoa koomassa taneli!" Kovu sanoi suoraan. " No naurattaahan kai mua kun molemmat olemme niin idiootteja että menemme kadulle jossa nyt tapahtui vaikka ja mitä. Ja hei mähän en edes kuollut. " Mietein vain että no tottahan se oli. Koskakohan mahdat täältä päästä? Kovu: Enpä tiedä.. pitääpä kysyä. Nooh.. minä menen ja kysyn makaa sinä siinä..

Lähdin sairaalan infopisteelle kysymään asiasta. Lääkäri tuli paikalle ja lähdimme Kovun sairaala vuoteelle. Kovua ei näy missään. Mitä hittoa mihin se kerkesi jo lähtemään? Lääkäri lähti etsintä kuuluttamaan jotta sairaala tarkastellaan läpi. Minä lähdin ulos ja näin Kovun kulman takana. Idiootti miksi sinä noin lähdit? Kovu vastasi: " Tiedäthän itsekkin että joutuisin olemaan siellä jonkun aikaan tarkkailussa. Minähän en siihen rupea.. eiköhän avata bisset ja mennä juhlimaan kun olen uudelleen syntynyt." Vai että uudelleen syntynyt? Enimmäkseen näytät siltä että olisit ollut vuosisadan krapulassa. Noh mitäs pienistä. Menimme juhlimaan Kovun koomasta heräilyä.

Heräsimme maanantai aamuna myöhässä tietenkin koulusta. Laitoimme kouluvaatteet pikasesti yllemme ja lähdimme suorintatietä kohti koulua. Kun astuimme ovista sisään niin koko koulu katsoivat Kovua kuin hän olisi kuolleista herännyt. Kovu ärähti ja huudahti: " Vittuako mulkkaatte ettekö ennen ole nähnyt ihmistä?" Oppilaat siirsivät katseensa pois.
Menimme tunnille meillä oli pistiokoe. Ihan kuin minä mitään muistaisin? No et kyllä varmasti sinäkään muistaisi. Ellet ole hikke..

Lunttasin viereiseltä pöydältä vastaukset ja arvakkaas mitä läpi meni kunnes..

-
-
-
-
-
-
Istun reksin kansliassa kädet supussa. Rehtori istahti pöytänsä ääreen. Kummallisesti sinulla on täysin samat vastaukset kuin Luukaksella? Vastasin suoraan että: " Eiks se nyt oo koen tarkoitus? Saada oikeet vastaukset oikeella tavalla?" Rehtori yskäisi ja siirsi silmälasinsa pöydälle ja huokaisi. Koulusi ei voi mennä tällä tavalla.. joko rupeat skarppaamaan tai erotamme sinut tai kerromme-

Nousin pöydästä nopeasti. Ai kerrotte kenelle? Vanhemmilleni vai? Äitini hylkäsi minut koska on narsistinen paska ja isäni ampui itsensä olohuoneessa? Rehtori valahti punaiseksi ja nosti kauluksiaan.. Rehtori sanoi: " Meinasin ihan-" Sossuja vai? Siinäs kerrot tuskinpa se sinua tai minua hyödyntää. Niitä ei nuoret kiinnosta. He tahtovat rahaa siitä että he "pelastavat" ja "auttavat" nuoria mutta oikeasti se on täyttä helvettiä. Kyllä sinäkin asiasta tietäisit ellet olisi kasvanut kultalusikka perseessä.

Lähdin rehtorinkansliasta ulos ja sytytin savukkeeni kunnes kuulin huutoa nurkan takaa.

Oman tiensä kulkijaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora