Ivan juoksi luoksemme kun seisomme keskellä koulun käytävää ihmettelemässä mikä homman nimi.
Ivan kysyi varovaisesti: " ääh...oletteko jo nähneet sen....?"
Katsoimme toisiamme ja vastasimme: " Emme..?"
Kovu: " Mikä juttu?"
Ivan: " Joku oli kuvannut teitä kun olitte jurrissa siellä Joelin pippaloissa...yhdessä...ei niin "ystävinä" vaan.. you know.."
Kovu ja minä hiljenimme.
Kovu: " Me olemme ystäviä! Kännissä nyt vain voi tapahtua mitä vain se oli vain koska olimme juoneet. Meillä ei ole mitään olemme lapsuuden ystäviä."
Safira katsoo hieman haikeana ja allapäisenä.
Kovu: " Vai mitä Sakke?"
Safira: " Juu, juu kyllä, kyllä.. vain ystävinä mehän vain..."
Kovu: " Noni siitäs kuuliite! Se oli vain se yksi tapahtuma joka johtui alkoholista. Ei ole mitään nähtävää tai jaettavaa kiitos!"
Kovu lähti tunnilleen ja minä jäin Ivanin kanssa käytävälle.
Ivan: " Ootko ihan okei?"
Safira: "Juu, juu mikäs tässä hyvin minä voin."
Ivan: " Aattelin kun näytät alakuloiselta.. mutta hei kyllä tuo juttu unohtuu ihmisten mielestä. Kukaan ei tuota enään huomenna muista"
Hymyilin vain Ivanille lempeästi kunnes lähdin luokkaan tunnille. Makasin kädet vasten pulpettia ja mietein asiaa koko ajan. " Olen ollut pitkään kiinnpostunut Kovusta.. mutta hän ei huomaa sitä.. enkä taida olla hänen mieltään edes.. "
Ajatusten uhrina nukahdin kesken tunnin kunnes heräsin kellojen ääneen ja säikähdin aivan hillittömästi. Menin käytävälle Kovun luokse jonka huomasin olevan jonkun pojan kanssa.
Safira: " Hei.. kukas tuo on?"
Kovu: " Se on uusi oppilas ja hänen nimensä on Max."
Safira: " Ai.. terve Max."
Max: " Terve, terve.. Kovu kertoikin sinusta jo. "
Safira: " Ai"
Kovu: " Me tästä mennään Safiran kanssa. "
Lähdimme ruokailuun ja Kovu sanoi.
Kovu: " Eikös se olekkin komea!"
Meinasin tukehtua veteen juodessani ja vastasin: " Juuh.. onhan se ihan.....komea...kai"
Kovu: " I know my friend..ehkä olen ihastunut.. en tiedä.."
Tässä kohtaan mietein haluanko hypätä kaivoon vaui mahdollisesti tahdonko posauttaa pääni paskaksi tai joutua rekan alle.
Safira: " Minä käyn vessassa.."
VOUS LISEZ
Oman tiensä kulkija
ActionTämä kertoo 16-vuotiaasta tytöstä kenellä on ollut rankka tausta.. mutta eipä ole epäonni mihinkään jäänyt.. - Lukeminen omalla vastuulla. Tarinassa käsitellään päihteistä, mielenterveydestä, seksistä ja rahasta ja myös on rajua kielenkäyttöä! Myö...