DERINGAN telefon mematikan aktiviti Zen. Sebungkus perencah nasi goreng kampung diletakkan di dalam bakul. Telefon dibawa keluar lalu panggilan daripada Armel dijawab laju. Akibat terlalu banyak memikirkan mengenai Luna dan mimpi-mimpinya, jadi lapar Zen dibuatnya. Sudahlah dapurnya kosong. Terpaksalah lelaki itu keluar membeli barangan dapur.
"Aku kat luar. Kunci aku letak bawah pasu. Kejap lagi aku balik."
Kebetulan pula pada malam ini, Damien bercadang untuk mendengarkan rakaman suara Frida semasa di temu duga. Rumah sewa Zen yang menjadi pilihan mereka berdua.
Selesai melakukan pembayaran, Zen terus bergerak pulang. Malas berlama-lama di luar dengan keadaan yang agak menyeramkan itu. Entah kenapa tidak ramai pula orang keluar pada malam ini. Selalunya, selagi jarum jam tidak menunjukkan pukul 12:00 tengah malam, selagi itu orang ramai berkampung di luar rumah.
Jalan menuju ke rumah sewanya, Zen perlu melalui lorong deretan kedai-kedai lama. Tidak ramai peniaga yang berkeinginan untuk berniaga di situ oleh kerana tempatnya yang tidak strategik. Membelok ke kanan, semerta langkah lelaki itu termati. Jika manusia yang berdiri di hadapannya, Zen akan meneruskan perjalanan. Tapi, masalahnya figura yang berdiri di hadapannya kini bukanlah seorang manusia. Melainkan...
"Jiwa kau. Bagi aku jiwa kau." Rayu makhluk hitam berbulu itu. Badannya sedikit membongkok, namun kepalanya terdongak habis memandang Zen.
Kedua biji mata itu bagai mahu tersembul keluar. Senyuman yang dilemparkan oleh makhluk itu pula terlalu lebar dan terlalu menyeramkan. Senyuman sampai ke telinga, ya itulah dia tapi dalam keadaan seram.
"Jiwa kau. Aku mahu jiwa kau!"
Belum sempat makhluk itu tadi melompat mendapatkan Zen, satu kelibat dengan pantas menghalang. Si makhluk jauh terpelanting di hadapan sana. Zen dikejutkan dengan gerangan yang menyelamatkan dia itu.
"Frida?" Frida menoleh sekilas dan tersenyum.
"Luna?" bukan itu sahaja, Luna turut berada di sisinya. Sejak bila?GRRR... GRRR... GRRR
Bunyi makhluk itu berjaya membuatkan Zen ketakutan semula. Apa yang lebih mengejutkan, Frida kini memegang sebuah senjata yang agak berbeza dengan senjata manusia biasa.
"Jiwa kau! Aku mahu jiwa kau!"
Makhluk itu melompat ke dinding dan mula berlari mendapatkan Zen. Frida juga tanpa teragak-agak turut berlari ke arah lembaga itu.
"Lari!" bisik Luna dan dengan tiba-tiba Zen berlari pergi daripada situ. Zen tahu Luna pasti sedang mengawalnya.
Frida jatuh terduduk apabila si lembaga memberikan tendangan. Tepi bibir dilap. Darah. Tersenyum sinis gadis itu melihat darahnya sendiri.
"Aku arahkan kau untuk duduk." Sekelip mata sahaja, makhluk tadi duduk seperti seekor anjing.
"Senyum." Ujar Luna dan itu telah menimbulkan kekeliruan si makhluk. Selang beberapa ketika, makhluk itu menyumbatkan tangannya ke dalam mulutnya sendiri.
Sebelah tangannya sedang memegang mulut bahagian atas, manakala sebelah lagi memegang mulut bahagian bawah. Si makhluk terbeliak saat menyedari tangannya mulai membuka mulutnya perlahan-lahan. Makin lama semakin luas. Jika ini berterusan, mulutnya pasti akan terkoyak.
YOU ARE READING
LADY LUNA (Complete)
Fantasy𝘝𝘢𝘯𝘲𝘶𝘪𝘴𝘩𝘦𝘳 𝘖𝘧 𝘚𝘰𝘶𝘭 Sangkanya, cinta yang dia ada selamanya akan menjadi miliknya. Sangkanya, bahagia yang dia rasa adalah untuk selamanya. Tidak sehingga semua itu punah begitu sahaja hanya kerana, Luna Adora adalah anak kandung Seir...