Jälki-istunnossa

0 0 0
                                    

Keskiviikkoaamu alkoi liikuntatunnilla. Kokoonnuimme pukuhuoneille tytöt omalle ja pojat omalle puolelle. Pukuhuoneessa oli meille täysin vieraita tyttöjä, sillä meidät oltiin yhdistetty rinnakkaisluokan tyttöjen kanssa yhdeksi liikuntaryhmäksi, pojilla ollessa oma ryhmänsä eri opettajan kanssa.


Minulla oli ostarireissulta ostettu liikunta-asu johon kuului vaaleanpunaiset kultakuviolla koristellut legginsit sekä samaa kuosia oleva urheilupaita. Nalallakin oli hänen ostamansa asu, pastellisävyiset legginsit ja T-paita. Sadia saapui paikalle hieman myöhässä ja toisin kuin kaikilla muilla, hänellä ei ollut yhtään erilaiset vaatteet kuin tavallisestikaan. College hupparin selkämyksessä luki "FIREPAWS" ja sen alla oli iso liukuvärein värjätty T-paita, jossa oli Porcelain Blackin logo. Jalassaan hänellä oli lögärit joista toinen puoli oli musta ja toinen harmaa. Moikkasimme toisiamme iloisesti ja kävimme täyttämässä vielä vesipullot. Palatessamme penkeille istumaan. Huomasin Fioran ja Ayeshan tirskuvan kahden rinnakkaisluokan tytön kanssa huoneen nurkassa katsoen minua ilkeästi.


"Sori Kiara, mutta tää ei oo ala-asteen liikuntatunti. "


Fiora ilkkui. Luulin hänen pilkkaavaan vaatteitani, mutta tajusin pian, ettei siitä ollut kyse.


"Vai luulitko sittenkin tullees lautakauppaan?" Hän jatkoi, kun en vielä tajunnut mitä ihmettä he naureskelivat. Nyt tajusin ja katsahdin alaspäin nähden sen saman kuin hekin. Ei minulla ollut lähes ollenkaan rintoja. Nolostuin, vaikka luokkani tytöt katsoivatkin tuomitsevasti Fioraa eivätkä minua.


"Hyi, Fiora! Tuijotteletko sä täällä muiden tissejä? Hemmetin pervo!" Sadia huudahti kiusoitellen nyt Fioraa ja samalla pelastaen minut nolosta tilanteesta. Nyt kaikki tirskuivatkin Fioralle. Huokaisin helpotuksesta.


"Kiitti." Sanoin Sadialle, kun kävelimme pukuhuoneilta liikuntasaliin. Sadia hymyili.


"Oot just hyvä noin ja kyllä sunkin keho muuttuu sitten, kun on aika." Hän muistutti.


Kävimme riviin saliin ja opettaja kävi läpi nimilistasta paikalla olijoiden nimet. Seurasin tarkasti myös toisen luokan oppilaiden nimet.


"Aileth, Shera, Anisa, Lia, Nabra, Mariam" Toistin mielessäni.


"Aloitetaan kevyellä hauskanpidolla ja pelataan kaupunkisotaa." Opettaja ilmoitti ja sai koko ryhmän innostumaan. Opettaja jakoi meidät kahteen joukkueeseen niin, että luokat menivät sekaisin ja tutustuisimme toisen luokan oppilaisiin. Onnekseni en joutunut Fioran kanssa samaan joukkueeseen. Sadia ja minä pysyimme kaksikkona, josta olimme riemuissamme, mutta harmikseni Nala joutui vastakkaiseen tiimiin.


Aloimme kasaamaan muureja patjoista, tuoleista ja muista liikuntasalin tavaroista ja asetimme sitten kartion hyvään suojaan. Kummankin joukkueen ollessa valmiita, opettaja vihelsi pilliin pelin alkamiseksi. Sadia lähti heti rohkeasti poimimaan palloja keskialueelta ja pommittamaan vastustajia. Minä pyrin vain pysymään pelissä mukana väistelemällä vastustajien heittämiä palloja. Se oli haastavaa, kun palloja ja pelaajia sinkoili ja säntäili ympäriinsä. Sadian taidokkaan väistelemisen ja nopean juoksemisen ansiosta voitimme ensimmäisen kierroksen. Läimäytimme koko joukkueen kesken tassut yhteen ennen uuden taiston alkua.


Fioraa ärsytti, kun meidän joukkue vei voiton ja nyt hän ei jättänyt minua rauhaan lainkaan, vaikka en ollut tehnyt mitään voiton eteen. Olin vain piileskellyt patjan takana ja heittänyt muutaman pallon, joista yksikään ei osunut keneenkään. Minua alkoi suututtaa, kun Fiora jahtasi minua, joten päätin taistella vastaan. Nappasin lattialla vierivät pallot syliini ja aloin latoa niitä kohti Fioraa. Hän onnistui kuitenkin väistämään ne helposti.


"Säälittävää, et edes noin läheltä osu muhun!" Hän pilkkasi. Ennen kuin kerkesin kunnolla ärsyyntyä Sadia kirmasi Fioran takaa tämän naaman eteen ja läimäisi pallon kaikella voimallaan tämän naamaan.

LeijonaelämääWhere stories live. Discover now