part 2

17 2 0
                                    

Lepas beberapa minit berjalan liya ngan ekal pun sampai dekat kelas. " aslm cikgu nisa harini ada budak baru masuk " kata ekal dan terus meninggalkan liya bersebelahan cikgu nisa.

"Okey murid baru..sila memperkenalkan diri " kata cikgu nisa. Liya hanya akur.

"nama saya tengku dhaliya eyra binti tengku ahmad sy dari kl berpindah ke sini sebab papa saya ada urusan disini" kata liya sambil memberi senyuman manis.

"okey class any question?" tanya cikgu nisa. Kelas yg senyap kembali bising macam zoo terbiar.

" liya pakai produk ape? "
" liya jom couple "
" liya cantik la "
" liya duduk area mana? "

Bertubi ii soalan yg ditanya. Liya hanya tersenyum manis. "okey sudah ii... liya sila duduk disebelah kanan sana" kata cikgu nisa sambil menunjukkan kearah 2 gadis yg bernama zara dan lina sedang melambai kearah liya.

Kringgg!!

"liya... jom rehat sama ii ngan kiteorang" ajak zara. Lina hanya tersenyum riang.

"boleh jugak... aku memang takde kawan sekarang ni.." kata liya sambil memeluk bahu lina dan zara. Lina dan zara hanya melayan perangai liya.

Liya duduk berhadapan dengan zara dan sebelahnya ada lina. "weh liya kau nak tahu tak kat sekolah ni ada 3 org pengawas yg hensem...tak silap aku....org panggil dorang iceboy...tapi tula...ramai perempuan nak kat dorang..." kata zara sambil buat muka sedih.

"bunyi macam kau suka salah sorang dari diorang ja...yang mana satu?" Tanya liya sambil khusyuk makan.

"aku punya crush nama dia denial" kata zara sambil malu ii ikan. Liya hanya mengangguk tanda faham.

"haa lina sape crush kau?" tanya liya sambil mengangkat sebelah keningnya. "crush dia si nik tuu" sampuk zara. Lina cepat ii memukul lengan zara. "ooooooo"  kata liya yg khusuk makan.

Iceboy

"weh ekal tu bukan pompan kat pagar sekolah pagi tadi ke?" Tanya nik sambil menunjukkan kearah 3 org gadis yg tengah makan.

"haah" jawab ekal singkat.

"jom aa pergi kat dorang" ajak denial. Ekal dan nik hanya akur.

Back to story

"weh zara...crush kite datang sini laa" kata lina sambil melihat kearah 3 org pegawas. "haah laa malu aku" kata zara sambil menundukkan kepalanya. Lina hanya khusyuk makan.

"wehh!! Bagi balik makanan aku..." kata liya sambil terjengket jengket sebab nk amik makanannya dari ekal.

"cakap elok ii dulu" kata ekal sambil mengangkat makanan liya tinggi tinggi.

"Kenapa kena cakap elok elok pulak tukan makanan aku?" Tanya liya tak puas hati. "kalau tak makanan kau aku habiskan" ugut ekal sambil buat muka dingin.

Liya merengus "ekal.....bagi laaaa.." pujuk liya sambil buat muka comel tapi terpaksa.

'lah dh mula dah' getus hati ekal. "emmm nah laa" kata ekal sambil menurun kan makanan liya.

Liya terus mencapai makanannya dan makan tanpa menghiraukan org lain. Nik, denial, zara dan lina hanya ketawa kecil tengok gelagat 2 sahabatnya.

"Liya tu memang dingin ek?" Denial bersuara.

"Dia memang dingin pun... sekepala dengan ekal tu.. tapi dia peramah ngan kawan rapat jer..." balas lina.

"Aku mana ada sekepala ngan mamat bisu tu!" Liya bersuara dengan mulut penuh dengan nasi.

"Aku pun taknak sekepala ngan kau" ekal berpeluk tubuh

"Ngeee?" Liya memanaskan keadaan.

Ekal memandang liya dengan tajam dan liya menjeling ekal sambil menyuap nasi dalam mulut.

"Dah ii makan.... tak elok bergaduh depan rezeki" nik meredakan keadaan. Semua ketawa kecuali liya dan ekal yg masih blur.

"Shadoww !!! Liya dah balik.." kata liya sambil memeluk kucingnya itu. Shadow tu kucing liya. "aku terrbagi makan kucing kau kulit harimau" kata nish hambar. Nish adalah abang liya. "haaa lawak ii" ejek liya.

Liya terus baring di atas katil dan mencapai telefon bimbit.

3 budak Masuk air

Zara
Weh kenapa iceboy datamg kat kita tadi ?

Lina
Aku rasa kan sebab ekal nak try liya😌

Zara
Haah la...ekal tu cam suka liya je

                                                                         Liya
              Eh aku plk kena....aku nak makan je..
         dia tu yg main amik je makanan aku🙄

Lina
Manalah tau dia dah bukak hati
untuk kau..

Zara
Haah....dia cam elok je ngan kau...

                                                                          Liya
                                 Bruhhh lamberrrrt lagi 🙃

Liya tutup iphonenya dan pergi membersihkan diri. "liya ! Turun makan!" panggil puan dayana iaitu ibu liya." Oke mama!" jawab liya.

Lepas makan liya naik keatas dan rebahkan badan diatas katil.

Aku kekeringan idea🗿

Headprefect itu jodohkuWhere stories live. Discover now