part 7

14 1 0
                                    

Sabtu

3 budak masuk air

Lina
Wehhh korang kat mana... aku dah sampai mall nii..

Zara
Aku otw...sabar sikit..

Lina
Okey ii...Liyaaaaa cepat lah...lama dah aku tunggu

Liya
Ye la ii jap...aku baru nak gerak niii

Lina
Ye la...okey...aku tunggu.

Liya memakai pakaian yg simple tetapi menarik

Liya memakai pakaian yg simple tetapi menarik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haa centuu...

"Mama liya pergi dulu," liya menyalami mamanya. "Ha pergi tu elok ii" pesan mama liya. Liya hanya mengangguk.

Liya terus mengangkat langkah ke kerata abangnya danish dan masuk keperut kereta. Setelah itu kereta danish pun meluncur ke destinasi yg mahu dituju oleh liya.

3 budak masuk air

Zara
Liya cepat laa semua orang dh sampai...iceboy pun dah sampai...kau sorang ja sesat lagii..

Liya
Ha jap ii dh nak sampai nii

Bila dah sampai kat mall liya berjalan kearah sekumpulan remaja.

"Eh liyaaa lembabnye kau" zara memeluk lengan liya. Liya hanya membuat riak bosan.

"Otak kau yg lembab" jawab liya spontan.
"Lawanye outfit kau wehh" puji lina. Liya hanya mengangguk.

"Okey ape plan?" Tanya nik. "Cam ni.. zara nak pergi beli barang sikit...tapi dengan denial....pastu aku dengan nik nak pergi beli barang kosmetik sikit...jadi liya ngan ekal pandai ii la jaga diri ye..." ujar lina panjang lebar.

Terbuntang mata liya mendengar penjelasan lina. "Weehhh aku nak ngan koranggg" rungut liya.

"Eh takbolehhh kiteorang pun nak dating jugak...kau ni...potong line lahh" ujar zara

"Ehhh korang confess ekkk? Asal aku tak tahu?"tanya liya tak puas hati.

"Rahsia" jawab lina.

"Korangg....nk ikuttt" pujuk liya. "haaa takde ii byeee" empat sekawan itu meninggalkan liya dan ekal.

Tanpa disuruh liya terus duduk bersila di tengah ii mall dan sling bangnya diletakkan dihadapannya.mogok.

Ekal masih lagi terpinga pinga dengan tindakan liya. "Hey ape kau buat ni" tanya ekal.

"Aku nak ikut dorang" jawab liya laju. "Biar la diorang nak dating" ekal cuba untuk memujuk liya.

"Arkk tak kira..nak ikut jugak" liya memandang kelantai. Ekal berfikir sejenak untuk memujuk si liya yg keras kepala ni.

"Kalau camtu aku nak makan icecream sorang ii lah" ekal cuba menarik perhatian liya.

Bila mendengar perkataan 'iceream' liya terus memandang ekal. "Icecream?" Mata liya dah bersinar ii.

"Nak?" Tanya ekal. Liya mengangguk laju. "Kalau nak bangun dulu" ekal sampai sakit tengkuk tengok liya yg bersila.

Laju sahaja liya bangun. Ekal mengambil sling bag liya yg masih di lantai dan meletakan dibahunya. Aww so sawittt.

Liya dan ekal pun beriringan masuk ke kedai icecream.

"Sedap icecream tadi?" Ekal memecah kesunyian. Liya mengangguk laju."sedapppp" jawab liya.

'Memang sedap...harga pun sedapp' sempat ekal berkata ii dalam hati. Dari tadi ekal setia memegang sling bag liya tanpa merungut. Awww so betikkk..

Setelah itu mereka ber6 berkumpul semula di kedai makan.

"Wahhhh bari kena tinggal dah ekal tolong pegangkan begg" zara bersuara. Lina dan yg lain pun mengangguk setuju.

Liya dan ekal bertentang mata dan mengangkat bahu tanda 'entah' akhirnya semua meletus ketawa. Tanpa sebab.

Tiber.

Okey cam biasa pendek...jangan lupa votee!!



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 18, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Headprefect itu jodohkuWhere stories live. Discover now