Juhee Apartment,
Aera sedang bersiap untuk memulakan hari pertamanya bekerja sebagai pengacara televisyen. Dia melihat baju yang dipakainya sesuai atau tidak. Setelah 10 kali menukar pakaian baru lah dia berpuas hati dengan pakaian pilihan pertamanya tadi. ( PEREMPUAN KAN COMPLICATED ) Aera berjalan menuju ke rak kasut. Dia mencapai heels hitam setinggi 3 inci dan menyarungkan ke kaki. Dia berlalu keluar dari rumah dan menuju ke Hyundai Hybrid miliknya.
Dia menghidupkan enjin kereta dan bergerak keluar dari perkarangan parking Apartment. Dia berhenti di persimpangan lampu merah. Aera memakai earbuds dan memasang lagu Event Horizon by Younha. Dia menyanyi kecil mengikut lirik lagu.
Aera menekan minyak apabila lampu isyarat menunjukkan warna hijau. Aera brek mengejut apabila tiba-tiba ada motor melintas dari arah bertentangan. Motor tersebut jatuh berserta jantung Aera juga. Aera keluar dari kereta.
" Woi! Kau bodoh ke ha ? Nak mampos tu jangan nak libatkan aku juga! " Aera menengking lelaki yang mengaduh kesakitan.
Lelaki tersebut memandang muka Aera tidak berpuas hati.
" Kau tu laju-laju nak pergi mana? " Marah lelaki itu.
" Eh kau tu yang bodoh! Lampu kau merah kan tak reti nak berhenti ke ? Nak aku ajar kau cara tekan brek ke ?! " Aera meninggikan suaranya apabila lelaki tersebut menyalahkan dirinya.
Lelaki tersebut diam dan terus mengangkat motosikalnya. Dia menghidupkan enjin motosikal dan berlalu pergi.
Aera bengang. ' Bodoh punya jantan! Dah lah muka hauk perangai pun hauk. Herghhh!!! Memang malang lah nasib perempuan yang kahwin dengan kau tu. ' Kata hati Aera. Dia masuk ke dalam kereta semula dan meneruskan perjalanannya menuju ke KBS World.
•
•
•
Hyunsoo melihat lengannya yang luka akibat terjatuh dari motor. ' Select siak perempuan tu. Erghhh... Memang malang lah lelaki yang jadi boyfriend kau tu nanti. ' Kata hati Hyunsoo. Dia memberhentikan motosikal di hadapan Klinik Haeyoon. Dia memasuki klinik tersebut dan terus ke bilik Doctor Gaeyoung. Dia melabuhkan punggung diatas kerusi berhadapan dengan doctor muda tersebut.
Gaeyoung memandang pelik lelaki dihadapanya. Dia nampak dengan jelas luka di badan sahabat karibnya itu.
" Kau bergaduh lagi ke ? Dengan sape pulak kali ni ? " Tanya Gaeyoung. Dia sudah masak dengan perangai Hyunsoo yang sentiasa bergaduh. Tapi dia tetap sayangkan sahabatnya yang satu ini.
" Aku bukan gaduh. Jatuh motor. " Dengus Hyunsoo. Dia memandang Gaeyoung dengan wajah yang rata.
" Haa ?! Kau jatuh motor. Serious lah mat. Macam mana kau boleh jatuh ni ? Tak reti bawak motor ke ? Hahahahaha! " Gaeyoung mentertawakan sahabatnya.
" Minah senget tulah. Dia dah nampak kot aku laju boleh pulak dia pergi belasah jalan je. Herghhh! " Marah Hyunsoo. Dia menghulurkan lengannya apabila melihat sahabatnya itu membawa bekas berisi ubatan.
" Kau mesti langgar lampu merahkan ? " Tembak Gaeyoung. Dia meletakkan ubat bius di lengan Hyunsoo.
" Haah. " Jawab Hyunsoo jujur. Sesekali wajahnya berkerut apabila Gaeyoung yang tidak berperasaan itu menekan lukanya.
" Haaa padan muka kau. " Gaeyoung mentertawakan Hyunsoo lagi. Dia saja menekan lengan sahabatnya itu.
" Aduh! Sakitlah bongok! " Hyunsoo memarahi Gaeyoung.
Gaeyoung ketawa melihat sahabatnya yang gangster tapi penakut.
YOU ARE READING
✧:🦋- • 𝒯𝒽𝑒 𝐵𝒶𝒹 𝒢𝓊𝓎 | 𝒲𝑜𝑜𝓎𝑜𝓊𝓃𝑔
Fanfiction' KEDEBUK ' " Woi !! Buta ke? Mata kau letak mana? " Marah Aera apabila ada sorang mamat berbaju hitam melanggarnya. Hyunsoo, lelaki berbaju hitam tersebut memandang weird wanita cantik dan kasar dihadapannya. Disebabkan detik tersebut, Hyunsoo mula...