Jeju Island,
Hyunsoo dan Gaeyoung tiba di Jeju Island. Mereka mengenakan pakaian serba hitam.
[ MACAM GINI LAH RUPA HYUNSOO ]
[ MACAM GINI LAH RUPA GAEYOUNG ]
Mereka ralit dengan dunia masing-masing.
" Oi... Kau ni diam je dah kenapa ? " Tanya Gaeyoung memecahkan kesunyian.
" Dah kau diam. Aku diam juga lah. " Jawab Hyunsoo polos.
" Kau nak minum americano tak ? " Tanya Gaeyoung. Dia membelokkan kereta Hyundai Palisadenya menuju ke arah Starbuck.
" Boleh juga. " Jawab Hyunsoo. Dia memandang keluar jendela. Namun matanya terhenti ke arah satu susuk tubuh yang amat dikenalinya.
' Kyla ? '
•
•
•
Kyra memesan iced latte beserta kek red velvet kegemarannya. Dia mendekati meja berdekatan dengan pintu masuk cafe tersebut. Sedang dia ralit memandang keluar jendela, dia bertembung pandang dengan seorang lelaki yang amat dibencinya.
' Hyunsoo... ' Kyra menggengam penumbuk apabila menyebut nama jijik tersebut. Dia teringatkan kakak kembar kesayangannya.
Flashback
Kyra memandang Kyla dengan pandangan kosong. Dia menyampah apabila Kyla sentiasa melebihkan teman lelakinya.
" Kau ni Kyla. Bagilah aku rasa sikit. Hishhh... " Dengus Kyra. Setiap kali dia ingin mencapai kek red velvet di atas meja, tangannya akan cepat ditepis oleh Kyla.
" Tak boleh lah kau ni... Ni Hyunsoo punya. Kau punya nanti aku buat lain. " Kyla mencantikkan bungkusan makanan yang ingin diberikan kepada Hyunsoo.
Kyra mendengus geram.
" Fine... " Kyra menjuling kan biji matanya. Dia ingin berlalu naik ke atas namun tangannya di capai Kyla.
" Kyra... Kalau apa-apa jadi dekat aku kau jaga diri elok-elok tau. Aku sayang kau lebih dari segalanya. " Ujar Kyla tiba-tiba. Dia mengelus lembut kepala adik kembar kesayangannya.
Setelah kematian ibu dan bapanya, Kyla lah yang menggalas tanggungjawab menjaga adik kembarnya itu. Dia bekerja sebagai pembantu doktor di Yonsei Hospital. Dia sangat sayangkan adik kembarnya itu. Dia sanggup berkorban untuk Kyra.
" Apa kau ni cakap macam tu ! " Kyra marah. Dia mencubit lengan Kyla.
Kyla menggosok lengannya. Tak sakit pun Kyra cubit. Rasa macam kena gigit semut je...
Kyla tersenyum memandang Kyra. Dia berkemas untuk berjumpa dengan Hyunsoo.
" Hati-hati tau... " Kyra melambaikan tangannya ke arah Kyla.
Kyla mengangguk. Dia keluar dari Apartment tersebut.
End of flashback
Itulah kali terakhir dia berjumpa dengan Kyla sebelum dia dikejutkan dengan berita kematian Kyla yang tragis. Air matanya bergenang apabila teringatkan Kyla.
Dia menyimpan dendam yang sangat dalam keatas Hyunsoo. Dia ingin membalas perbuatan terkutuk Hyunsoo. Dia bencikan lelaki sial itu.
' Kau tunggulah nasib kau nanti jantan sial ! ' Gumam Kyra dalam hati.
Dia bangun dari duduk dan berlalu dari cafe tersebut.
•
•
•
' Bukan ke Kyla dah mati ? Aku dah tendang dia masuk dalam laut kan 2 tahun lalu ? Macam mana dia boleh muncul tiba-tiba pulak ni ? Aku tak salah orang kan ? Ke aku yang buta ? ' Hati Hyunsoo penuh dengan tanda tanya.
Namun lamunannya terhenti apabila Gaeyoung menepuk bahunya dari belakang.
" Kau okay tak ni ? Mengelamun je dari tadi ? " Tanya Gaeyoung risau.
" Okay je... Teringatkan kesah lama je... " Jawab Hyunsoo. Dia memandang ke arah cafe tadi.
" Oh... Jomlah. Mesti tunang aku dah tunggu. " Gaeyoung menghidupkan enjin keretanya. Dia terus mengambil susur keluar menuju ke Tropicana Restaurants.
YOU ARE READING
✧:🦋- • 𝒯𝒽𝑒 𝐵𝒶𝒹 𝒢𝓊𝓎 | 𝒲𝑜𝑜𝓎𝑜𝓊𝓃𝑔
Fanfiction' KEDEBUK ' " Woi !! Buta ke? Mata kau letak mana? " Marah Aera apabila ada sorang mamat berbaju hitam melanggarnya. Hyunsoo, lelaki berbaju hitam tersebut memandang weird wanita cantik dan kasar dihadapannya. Disebabkan detik tersebut, Hyunsoo mula...